رنگین کمان عطرها
ارائه مطالب مفید وآموزنده در رابطه با عطر وادکلن

تاریخ کوتاه هرکدام از عطرها و جا عطری‌ها در زیر عکس‌ها آمده است. این‌ها برای مصریان و رومیان باستان همان‌قدر مهم بود که عید نوروز برای ما مهم است. با توجه به قدمت عطر اهمیت خرید عطر اصل و خالص ماهیت اصلی خود را به خوبی نشان می دهد. عطرها به غیر از خوشبو بودن خاصیت روحی و جسمی زیادی را دارند و این موضوع اهمیت خرید عطر اصل را مشخص می کند.

1

عطر و ملزومات

سه قطعه‌ی پلاستیکی جا عطری متعلق به شرق یونان در شکل‌های میمون، کلاه جنگجو و کفش صندل. ۷ قرن قبل از میلاد. یونانی. موزه‌ی اشمولین (Ashmolean)، دانشگاه آکسفورد بریتانیا

2

جا عطری

جا عطری سفالی در شکل گوزن ماده، متعلق به دوره‌ی اتروسک (Etruscan)، ۶ قرن قبل از میلاد، موزه‌ و گالری هنری بیرمنگام

حواس و امضا‌ی بو‌یی

انتخاب عطر جدید کار سختی است. حداقل این در مورد من صادق است چون که بعد از ۱۰ سال استفاده از عطری ثابت، تصمیم به انتخاب عطری جدید گرفته‌ام. این عطر مثل امضا من است؛ اگر من درجایی یا اتاقی باشم دوستانم خواهند فهمید. تصمیم گرفته بودم تا برای همیشه از آن استفاده کنم، اما با استفاده کردن عطر‌های مختلف در روزهای مختلف، نظرم کلاً عوض شد.

احساس بویایی ما یکی از حواس اولیه‌ی ما است، ولی این حس غیرقابل‌اعتماد نیز هست، ازآنجاکه ما به عطرهای خاصی عادت می‌کنیم و در بیشتر مواقع دیگر متوجه آن نمی‌شویم. ما حتی دوستان خود را ناخودآگاه با حس بویایی خود در مرحله‌ی اول انتخاب می‌کنیم، ولی از طریق بو احساس خطر هم می‌کنیم: وقتی چیزی می‌سوزد یا چیزی سمی یا ناخوشایند به مشاممان می‌رسد؛ و خیلی بامزه است که بدانید در زبان آلمانی مثلی برای کسی که دوست ندارید وجود دارد «Ich kann ihn/sie nicht riechen» که یعنی: نمی‌توانم بوی این فرد را تحمل‌کنم.

شوارزلوز (Schwarzlose) و عطرهای دهه‌های اول قرن ۱۳ شمسی

3

جا عطری میناکاری شده

بوچونس مورنس (Bouchons Mures) شماره ۴۹۵، ساخت ۱۳۰۰ شمسی با شیشه‌ی میناکاری شده و آبی شفاف. لالیک (Lalique)، رنه جولس (Rene Jules)، مجموعه شخصی

4

شیشه اسپری عطر

شیشه‌ی اسپری عطر با دکوراسیون گل. دهه‌ی اول قرن ۱۳ شمسی، مجموعه شخصی

کم‌کم علاقه‌مند شدم که درباره‌ی تاریخ عطرها مطالعه کنم این کار را با بازدید از نمایشگاه برلین شروع کردم که عنوان آن تاریخ عطر برلین به نام شوارزلوز بود، در دهه‌ی اول و دوم قرن ۱۳ شمسی در اوج معروفیت خود بود. در این نمایشگاه همچنین وسایلی برای استفاده کردن از عطر به نمایش گذاشته شده بود؛ یکی از آن‌ها فلاسک کوچکی بو که به شکل پایی روی حشرات بود و معنی آن این بود که این عطر وسیله‌ای برای دفع حشرات است.

ظروف و نگه‌دارنده‌های عطر

5

 

ظروف عطر

جعبه‌ای دکوری فلاسک‌ها و بطری‌ها نگه‌دارنده‌ی عطرها و لوازم‌آرایشی پیداشده از آرامگاه مریت (Merit)، همسر معماری سلطنتی کا

مثال‌های خوبی از ظروف البستر (alabaster vessels) تا مصر یا بطری‌های شیشه‌ای از روم که نگه‌دارنده‌ی روغن‌ها و عطرهای قیمتی بودند. حتی امروزه عطر‌های بسیار عالی با ماندگاری زیاد وجود دارد که بسیار گران هستند و بطری‌های آن مثل خود عطر امضا محسوب می‌شود. شکل بطری‌ها برای مارک‌های مختلف معمولاً به‌راحتی قابل تشخیص هستند و تغییر آن به‌راحتی فهمیده می‌شود.

با نگاه به آرشیو عکس‌ها متوجه شدم که ظروف عطر‌ها و کرم‌ها از زمانی که انسان وجود داشته استفاده می‌شده‌اند. جستجو‌های باستان‌شناسی نشان می‌دهد که عطر‌ها در تاریخ همیشه گران‌قیمت و باارزش بوده‌اند.

6

بطری های عطر

مجموعی از بطری‌های عطر متعلق به قرن ۱۲ و ۱۳ هجری شمسی از سوئیس و بریتانیا و فرانسه و ونیز، مینایی و طلائی و شیشه‌ای و چینی و نقره‌ای. مجموعه‌ی شخصی

7

عطرپاش

عطرپاش، قرن ۶ و ۷ هجری شمسی، شیشه‌ای، مصر باستان، موزه‌ی سنت لوریس در میسوری آمریکا

طاعون و پماندرها

در قرون‌وسطی، با افزایش انفجاری جمعیت در بسیاری از شهر‌ها، کمبود امکانات بهداشتی و درمان، بوی مشمئزکننده و فاضلاب در خیابان‌ها می‌پیچید. البته این موضوعی نیست که بخواهم بیشتر از این به آن فکر کنم.

طاعون در آن زمان بیشتر مراکز شهرنشینی را مورد هدف قرارداد و «هوای ناپاک» به عقیده‌ی آنان عامل بیماری بود. پزشکان زمان برای مقابله با این بیماری، ترکیبی از روغن‌های معطر، گیاهان دارویی و دارچین را در هود‌های نوک بلند قرار می‌دادند که می‌توانیم در تصاویر معاصر آن‌ها را ببینیم.

پماندرها (Pomanders) بسته‌های کوچکی بودند که پر از ادویه‌جات می‌شدند و برای دفع طاعون به کار برده می‌شدند. این ظروف بسیار ماهرانه طراحی‌شده بودند که می‌شد آن‌ها را دور گردن یا کمر نیز بست.

8

پماندور

پماندر که از ۴ قسمت بازشده تشکیل‌شده است و برای نگه‌داری عطرها و چیزهای معطر استفاده می‌شد. طلا نقره‌ای، احتمالاً متعلق به انگلستان سال ۹۶۰ هجری شمسی.

عطر بدن

حمام کردن درگذشته کاری خطرناک تصور می‌شد که در طی آن «حفره‌های پوست باز می‌شود و بخارات بد وارد بدن می‌شوند». این تفکر در قرن‌های بعد دیگر جایی نداشت و از عطر و وسایل آرایشی برای پوشش بوی بدن استفاده می‌شود. ما این کار را تا حدی هنوز انجام می‌دهیم و بهداشت بدن رفته‌رفته در طول قرن‌ها بهبودیافته است.

 9

بطری های عطر

مجموعه‌ای بطری‌های عطر (نقره) متعلق به اروپای قدیم، مجموعه‌ای شخصی به نام پائول فریمن (Paul Freeman)

11

بطری های عطر

بطری‌های عطر، کتابخانه‌ی عکس دِ آگوستینو (De Agostino)، جی. داگالی اورتی (G.Dagali Orti)

عطر‌ مناسب هدیه

می‌دانم که عید نوروز و کریسمس زمانی مناسب برای دادن هدیه‌هایی مثل عطر است اما این نصیحت را از من داشته باشید: اگر می‌خواهید برای کسی هدیه‌ای بگیرید و او هنوز از عطر خاصی استفاده نمی‌کند، حتماً سعی کنید عطر را به‌عنوان هدیه در نظر بگیرید. من چندین سال قبل عطری بسیار گران‌قیمت را به دوستم هدیه دادم که چنان تهوع‌آور بود که فقط توانستم دو بار از آن استفاده کنم ولی روی دوستم بسیار خوشبو بود. همه‌ی ما متفاوت هستیم و ازآنجایی‌که حس بویایی ما توسط دماغمان کنترل می‌شود باید بیشتر به آن فکر کنیم.

10

جا عطری

 

مجموعی از گاله‌های (Galle) لعابی و ظروف برجسته، مجموعه‌ای شخصی

در هر فصلی باید با توجه به آب و هوای مناسب همان فصل اقدام به خرید عطر کنید، انتخاب عطر مناسب فصل جهت خرید عطر و ادکلن و تشخیص عطر اصل از نوع تقلبی آن از موارد مهم هنگام خرید عطر است.

21یه ادکلن مردانه خنک و تلخ
Mont Blanc Star Walker مون بلان استارواکر
حجم: 75 میل
رایحه: ترنج،نعناع،جوز هندی، و چوب های جنگلی
ادکلنی پرادویه و چوبی برای مردان است که در سال 2005 روانه بازار شد . سازنده این ادکلن Michel Almairac است .

22

یه عطر زنانه شیک و جذاب با بویی ملایم و چهار فصل

لالیک امیتیس با رایحه اصلی شاه توت و بلوبری

توضیحات:
Amethyst از برند لالیک

حجم: 100 میل

نوع عطر : ادوپرفیوم

گروه بویایی : میوه ای و گلی

این ادکلن در سال 2007 توسط Nathalie Lorson ساخته شده و در طراحی شیشه آن از محصولات آرایشی لالیک الهام گرفته شده است. شیشه ادکلن رنگی ارغوانی دارد و بر روی خود شاتوت‌های کریستالی را حمل می‌کند که به ترکیبات این محصول اشاره دارد. لالیک آمیتیس در اندازه‌های 50 و 100 میل به صورت ادو پرفیوم عرضه شده است

اسانس اولیه : انگور فرنگی سیاه , بلوبری , توت سیاه , شاه توت , توت فرنگی
اسانس میانی : رز , گل صدتومانی , گل یلانگ , فلفل
اسانس پایه : وانیل , روایح چوبی , مشک

23

یه ادکلن مردانه کلاسیک و خوشبو

جیوانچی جنتلمن با بویی گرم و ملایم

توضیحات:
یه ادکلن مردانه کلاسیک و خوشبو

Gentleman جیوانچی جنتلمن

با بویی گرم و تلخ

حجم: 100 میل
رایحه: ترنج،دارچین،رز ،عسل،لیمو ترش،ریشه زنبق،صدر،نعناع،یاس،چرم،خزه درخت بلوط،کهربا،مشک،نعناع هندی

برند : جیونچی
این عطر آنقدر معروف است که نیاز به هیچ گونه معرفی ندارد و همانطوری که از اسمش پیداست مخصوص آقایان جنتلمن و کلاسیک است و در سال 1974 توسط Paul Leger معرفی شده است.

 

24
یه پرفیوم مردانه شیک و خوشبو از برند محبوب لاليك

با بویی گرم و ميوه اي و ماندگار
توضیحات:
لاليك پور هوم (لاليك شير)

حجم: 125 میل
نوع عطر :ادو پرفیوم

این محصول در سال 1997 توسط لالیک معرفی شد. رایحه لالیک پورهوم چهارفصل است استوقدوس، ترنج، رزماری، گریپ فروت و نارنگی نت اولیه و نسبتا مرکباتی آن را تشکیل می‌دهند. در ادامه زنبق، سدر، یاس و گل برف نمایان می‌شوند. در نت پایه نیز چوب صندل، عنبر، نعناع هندی و وانیل رایحه را به تکامل می‌رسانند.
اسانس اولیه : گریپ فروت , ترنج , اسطوخودوس , رزماری , نارنگی ماندارین
اسانس میانی : زنبق , گل برف , یاس , سدر
اسانس پایه : وانیل , چوب صندل سفید , کهربا , نعناع هندی

25

یه ادکلن مردانه کلاسیک با بویی شیک و جذاب

پوشن دسکوارد

با بویی گرم و کمی تند

توضیحات:
پوشن دسکوارد

حجم: 100 میل
این محصول از برند پرطرفدار و استثنائی دسکوارد میباشد که در سال 2011 وارد بازار شد و مورد استقبال چشمگیر بسیاری از دوستداران عطر در جهان قرار گرفت.

اسانس اولیه : آویشن , نعناع , سنبل ختایی
اسانس میانی : رز , گل کوشاد , فلفل , دارچین
اسانس پایه : چوب کشمیر , مشک , کهربا , نعناع هندی

امیدواریم با خواندن مطلب بالا با خیال راحت تر جهت خرید عطر و ادکلن اقدام نمایید.

 

 

خرید عطر و ادکلن در هر فصلی با توجه به آب و هوای آن فصل تغییر می کند، بهتر است که هنگام خرید عطر و ادکلن به فصلی که در آن قرار دارید دقت نمایید.

هماهنگ کردن لباس‌های پاییزی و زمستانی با یکدیگر بسیار خوب است، اما اگر لباس‌های شما بوی خاصی ندهند همه‌ی تلاش‌های شما برای داشتن ظاهری زیبا بی‌نتیجه می‌ماند. عطرها نیز به‌مانند کمد لباس‌های ما نیازمند تغییرات فصلی هستند، این تغییرات باید هوشمندانه باشند. مثلاً فرد باید بداند که چه موقع به سراغ عطر گرم و چه زمان به سراغ عطر خنک برود.
آکوا دی پارما

newfrgrances-1

عطر آکوا دی پارما

شاید تعداد رایحه‌های جدیدی که شرکت آکوا دی پارما هرساله وارد بازار می‌کند زیاد باشد، اما این تعدد باعث کاهش کیفیت عطرها نشده است. نوت دی کولونیا آخرین محصول ارائه‌شده از سوی برند آکوا دی پارما است که تفاوتی با عطرهای قبلی ندارد.

رایحه‌های جدید موجود در این سری شامل رایحه‌ی مرکبات، گل رز، یاسمن و ریحان است که در کنار عطرهای پایه‌ی آکوا دی پارما یعنی عطر چوب صندل، چوب سرو و صمغ به بازار عرضه می‌شوند. آن‌ها در حین اینکه بویی تازه دارند قالب سنتی خود را نیز حفظ کرده‌اند.
پرادا

newfrgrances-6

عطر پرادا

عطر جدید پرادا برای مصارف معمولی نیست. درنتیجه چنین عطری در کنار سایر عطرهای معمولی شما قرار نخواهد گرفت.

لوم پرادا، آخرین محصول پرادا، ترکیب لذت بخشی از رایحه‌ی گل‌ها (سوسن، گل شمعدانی، شکوفه‌ی پرتقال و نعنای هندی) است که به‌هیچ‌وجه بویی زنانه ندارد.
تام فورد

newfrgrances-2

عطر تام فورد

آخرین محصول شرکت تام فورد با نام پرایوت بلِند (Private Blend) رایحه‌ی خوش دهه‌ی ۷۰ میلادی را به یاد ما می‌آورد. این عطر با الهام از رایحه‌های این دهه به سراغ موادی چون رزین کاج، لیمو و ترنج و اوزو، آلو و یاسمن رفته است. این عطر بهترین راه برای سفر به استایل دهه‌ی ۷۰ است.
بنتلی اینفینیت راش سری سفید

عطر بنتلی

newfrgrances-3

یک مرد در مورد عطر بنتلی چه می‌گوید؟ او می‌گوید این عطر بسیار گران است، اما اصلاً قصد خودنمایی ندارد. این عطر بسیار خوش‌بو است، اما نیازی نمی‌بینید تا این ویژگی را فریاد بزند.

شاید به همین خاطر باشد که عطرهای این برند بسیار خاص هستند. شما ممکن است به‌جای حس یک بوی چرمی مانند، با یک بوی چوبی از این برند اصیل بریتانیایی روبرو شوید. عطر جدید بنتلی بسیار سبک بوده و این بار بیشتر به‌طرف تولید محصولی با رایحه‌ی چوب صندل و مشک سفید رفته است.
زادیگ اند ولتر (Zadig & Voltaire)

newfrgrances-4

عطر زادیگ اند ولتر

یک مرد فرانسوی بدون یک عطر کلاسیک هیچ است. عطر جدید این برند پاریسی، زادیگ اند ولتر، همه‌ی مردان را به وجد آورده است.

این عطر دارای یک رایحه‌ی مردانه با اکثر بوهای سنتی نظیر گریپ‌فروت، فلفل سیاه و چوب صندل است. این عطر زندگی شما را تغییر نخواهد داد، اما شما را خوش‌بو خواهد کرد. چگونه ماندگاری عطرتان را بیشتر کنید مطلبی مفید برای تکمیل ظاهر جذاب شما خواهد بود.
جوپ

newfrgrances-5

عطر جوپ

اگر از این عطر استفاده نمی‌کنید، ما شما را خواهیم بخشید. اما شانسی دوباره برای امتحان آن به شما خواهیم داد.

عطر جدید جوپ از اصل خود با بویی شیرین فاصله گرفته و با ترکیبی از بوی فلفل سیاه و شکوفه‌ی پرتقال کمی به پختگی رسیده است. احتمالاً ما این عطر را به‌راحتی در دسترس همه‌ی افراد قرار نخواهیم داد، اما باید گفت که قیمت مدل جدید جوپ در مقایسه با سایر عطرهای معرفی‌شده در بازار همچنان مناسب‌تر است.
گیوِنچی فقط برای مردان متشخص

fraggentlemen

عطر گیونچی

عطر جدید گیوِنچی (Givenchy) بدون شک یک رایحه‌ی مخصوص غروب است. این محصول جدید با رایحه‌ی چوب، ادویه‌های گرم و شیرین وارد بازار می‌شود. جوز هندی، دارچین و زعفران ترکیبات اصلی این عطر را تشکیل می‌دهند.
جِین پول گولتیه (Jean Paul Gaultier)

newfrgrances-7

عطر جین پول گولتیه

این عطر جدید که نسلی از عطر مردانه‌ی جِین پول (Jean Paul) در سال ۱۹۵۵ محسوب می‌شود دارای یک رایحه‌ی شیرین متفاوت است که در استفاده‌ی آن برای مردان ابهام ایجاد می‌کند.

این عطر که دارای شیشه‌ای شبیه به بالاتنه‌ی یک مرد است، همچنان به هل و دارچین به‌عنوان رایحه‌ی اصلی خود وفادار مانده، اما توجه نسبی به بوهایی چون بوی گل و وانیل، تطبیق‌پذیری آن را اندکی بیشتر کرده است.

امیدواریم با خواندن این مطلب با خیال راحت و آمادگی و آگاهی بیشتری جهت خرید عطر اقدام نمایید.

زمستان با امکان انتخاب یک نوشیدنی گرم فصلی، ترمه و شال و یک عطر جدید بسیار دل‌نشین می‌شود. همانطور که می دانید خرید عطر و ادکلن اصل و تشخیص عطر اصل از تقلبی مقدری مشکل ساز شده است. در اینجا ما پرطرفدارترین عطرهای فصل زمستان را از پرادا بارنگ و بوی یاسمن تا کوچ برایتان گرد هم آورده‌ایم؛ تا انتخاب راحت تری جهت خرید عطر و ادکلن داشته باشید.

عطر مخصوص زمستان

13

۱- ایوان لورن: بلک اپیوم (BLACK OPIUM)

1

عطر مخصوص زمستان

این عطر ما را به یاد قهوه می‌اندازد. شاید این بهترین توصیف برای یک بوی چند هزار ساله باشد. انرژی‌زا، جوان‌پسند و قوی است. قهوه دلپذیر، شکوفه پرتقال و جوهر نعنای هندی ترکیبات این عطر خوش رایحه است. قیمت آن هم ۹۰ دلار یعنی حدود ۳۰۰ هزار تومان ناقابل است!
۲- شارلوت تیربولی (CHARLOTTE TILLBURY) عطر و بوی یک رؤیا

عطر مخصوص زمستان

2

سازنده این عطر، قبل از این مدرس زیبایی بود و اولین عطر خود را با نام عطر و بوی تاریکی عرضه کرد. این عطر به خانم‌ها اعتماد به ‌نفس می‌دهد. این عطر با رایحه: لیمو، هلو، فلفل سیاه، زعفران و ترنج وجود دارد و قیمت آن صد دلار معادل سیصد هزار تومان است.
۳- ادکلن کوچ (COACH)

عطر مخصوص زمستان

3

شهر شلوغ نیویورک، الهه‌ی شعر و موسیقی را با این ادکلن (ادوکلن) به بازی می‌گیرد! با بوهای میوه‌ای و مشک

با رایحه‌ی تمشک، رز ترکی و مشک یک ادکلن عالی برای فصل زمستان خواهد بود.
قیمت: به نسبت دو عطر قبلی مناسب‌تر است و با قیمت حدود ۲۲۰ هزار تومان قابل خریداری است.
۴- الیزابت اند جیمز (ELIZABETH AND JAMES)

عطر مخصوص زمستان

4

با بوی منحصر به ‌فرد و با رایحه وانیل، آووکادو و گل مریم که یک ‌شب گرم کنار بخاری با عطر وانیل دودی را تداعی می‌کند. قیمت این عطر ۸۵ دلار معادل حدود ۲۵۰ هزار تومان است.
۵- گوچی (GUCCI)

عطر مخصوص زمستان

5

این عطر از الکساندرو میشل مدیر خلاق افسانه‌ای جهان الهام گرفته است. مردانه و زنانه، دودی و شیرین
با رایحه شمعدانی، فلفل صورتی، یاس بنفش، نعناع هندی، هلو و عنبر یک عطر فوق‌العاده است.
قیمت این عطر با مارک معروفش ۹۵ دلار معادل حدود ۲۹۰ هزار تومان است.
۶- کریستین لوبوتین (CHRISTIAN LOUBOUTIN)

عطر مخصوص زمستان

6

این عطر به ‌عنوان عطر و بوی عشق معرفی ‌شده است. این عطر برای یک زمستان سرد و وحشی مناسب است. عطری با رایحه‌های مختلف ریواس، برگ بنفشه، عنبر، نارنگی، گل رز بلغاری، یاس، گلبرگ شکوفه پرتقال، یاسمن، عنبر، چوب سدر، چوب صندل استرالیایی، نعناع هندی وجود دارد.
قیمت: ۲۷۵ دلار ناقابل معادل حدود ۸۰۰ هزار تومان!
۷- الکساندر مک کوئین (ALEXANDER MCQUEEN)

عطر مخصوص زمستان

7

تازه با بوی خاکی تولید شده از سه گل خوش‌بو، یک انتخاب طبیعی برای مهمانی‌ها در تعطیلات زمستانی خواهد بود. این عطر با رایحه گل یاسمن، گل مریم و عطر مایه روغنی معروف به یلانگ یلانگ موجود است. قیمت: ۳۹۵ دلار، بله درست خواندید! معادل حدود ۹۰۰ هزار تومان.
۸- پارادا (PRADA)

عطر مخصوص زمستان

8

مخلوطی از بوی تند و عطر گل‌ها؛ این عطر زنانه دست در دست عطر مردانه پارادا گزینه خوبی برای تبادل یک هدیه خوب است.
این عطر با رایحه گل یاسمن، یلانگ یلانگ، موم زنبور عسل، وانیل، و گل مریم موجود است و قیمت آن ۹۵ دلار معادل حدود ۳۶۵ هزار تومان است.
۹- مارک جاکوب (Marc Jacobs)

عطر مخصوص زمستان

9

این عطر زنانه با بدنه طلا بسیار لوکس و تجملاتی بوده و با بوی کلاسیک و رایحه جنگلی بسیار جذاب است.
این عطر با رایحه یاسمن، گل رز و عنبر موجود است و مطمئنا ادکلنی که از طلا ساخته ‌شده باشد ۱۲۵ دلار برازنده‌اش است! معادل حدود ۷۵۰ هزار تومان ناقابل برای شما.
۱۰- فلاور (Flower)

عطر مخصوص زمستان

10

عطری زنانه و بسیار معطر با بوی گرم همراه با رایحه‌ی زعفران، عود و چوب با قیمت ۸۵ دلار حدود ۲۵۵ هزار تومان در دسترس شما است.
۱۱- جورجیو آرمانی (Giorgio Armani)

عطر مخصوص زمستان

11

اگر شما به دنبال یک عطر با بوی معطر چوب هستید این عطر زنانه با رایحه انگور و عود بهترین انتخاب است. قیمت این عطر ۹۵ دلار معادل حدود ۲۸۰ هزار تومان است.
اما اگر به دنبال عطرهای خاص و کلاسیک مردانه هستید، ما نه تا از بهترین‌ها را برای شما در اینجا قرار داده‌ایم؛ ببینید و انتخاب کنید.

عطر مخصوص زمستان

12

۱- ایسای (Issey)
این عطر با رایحه چوب و چرم و بوی ادویه‌جات مختلف ساخته ‌شده است و قیمت آن حدود ۲۶۰ هزار تومان است.

۲- کالوین کلین (Calvin Klein)
با ترکیبی از فلفل صورتی و دانه تونکا در جمع مردان کلاسیک باشید. قیمت این عطر معادل ۲۵۰ هزار تومان است.

۳- دیور هوم مردانه (Dior Homme)
دیور با بوی تندش یک عطر جدید برای مردان خواهد بود؛ این عطر با قیمت ۲۵۰ هزار تومان قایل خریداری است.

۴- آرمانی کد (Armani Code)
این عطر که به شما اعتماد به ‌نفس هدیه می‌دهد از شرکت معروف جیورجی آرمانی کد است که با بوی تند و رایحه مرکبات و زیتونش اطرافیان شما مخصوصا خانم‌ها را مجذوب شما خواهد کرد. قیمت این عطر پرطرفدار و کلاسیک ۱۶۵ هزار تومان است.

۵- چنل بلو (Chanel Bleu)
نوآوری در چنل نامحدود است و این عطر جدید چنل با نام (De Chanel) با رایحه مرکبات و چوب یک استثنا است. قیمت آن نیز معادل ۳۳۰ هزار تومان است.

۶- پاکو رابن (Paco Rabanne)
یک عطر نامتعارف اما مردانه، شکست ‌ناپذیر و دارای رایحه گریپ فوروت، نعناع هندی و نوعی چوب بنام گایاک با قیمتی معادل ۲۴۵ هزار تومان قابل خریداری است.

۷- پری الیس (Perry Ellis)
ایده‌آل برای استفاده پس از یک ورزش سنگین؛ عطر (Cobalt) از شرکت پری الیس، عطری خنک است که انرژی از دست رفته شما را به بدنتان برمی‌گرداند و احساس تازگی به شما می‌دهد. این عطر با رایحه زنجبیل و مرکبات و با قیمت ۱۹۵ هزار تومان در دسترس است.

۸- ایونت سنت لورانت (Yves Saint Laurent)
نسخه‌ای جدید از عطر پرانرژی ورزشی مردانه‌ای که قبلاً توسط همن شرکت تولید شده بود؛ عطر (L'Homme Sport) با رایحه ادویه‌جات و با قیمتی معادل ۲۵۵ هزار تومان در دسترس است.

۹- مایکل کورس مردانه (Michael Kors)
آویشن، فلفل سیاه و چوب صندل عناصر این عطر خوب مردانه را تشکیل می‌دهند. این عطر همراهی مناسب در سفرها برای شما خواند بود که با قیمتی معادل ۲۳ هزار تومان قابل خریداری است.

می توانید نگاهی هم بخ «بهشت بوها: تاریخ عطر» بیندازید.

مقالات مشابه
۱۰ تا از بهترین عطرهای مردانه سال ۲۰۱۶
بهترین عطرهای مردانه برای پاییز  ۲۰۱۶

خربد عطر و ادکلن امروز تبدیل به یه معضل شده و هنگام خرید عطر و ادکلن اینکه عطر انتخابی اصل است یا تقلبی ما دچار سردرگمی و اضرای می کند، تحقیق بررسی و خرید از فروشگاههای معتبر تا حدودی این مشکل را حل کرده است. در زیر چند نمونه عطر وادکلن را جهت خرید عطر برای شما عزیزان به نمایش می گذاریم.

یه ادکلن مردانه خوشبو مناسب مردان جنتلمن با بویی گرم و ملایم

لالیک هومج الهوم وویاژر

این ادکلن رو توصیه میکنم به دوستانی که بوی تند و تلخ دوست دارن

توضیحات:
Hommage a l'homme Voyageur

محصول 2014  کمپانی لالیک

نوع عطر: ادوتویلت

حجم: 100 میل

خانه ادکلن سازی لالیک سه سال پس از تولید ادکلن هومیج سری بعدی این محصول را در رنگی تیره و با پسوند وویاژر معرفی کرد. محصول جدید رایحه‌ای چوبی و تلخ داشته و فضایی معتدل و چهارفصل دارد.

این محصول دوست داشتنی برند لالیک را با آوا پرفیوم برای خود خاطره انگیز کنید.
این ادکلن رو به عزیزانی که بوهای گرم و تند تلخ دوست دارن پیشنهاد میکنیم

اسانس اولیه : ترنج , هل
اسانس میانی : خس خس , پاپیروس , نعناع هندی
اسانس پایه : وانیل , خزه درخت بلوط , کهربا

ادکلن مردانه جگوار گلد

با بویی ترش و شیرین و گرم و ملایم

توضیحات:
Classic Gold Jaguar

محصول 2013 کمپانی جگوار

نوع عطر : ادوتویلت

حجم: 100 میل

قیمت: 85 هزار تومن

رایحه ای کاملا جوان پسند، دوست داشتنی، اکتیو و تازه با ترکیبی مرکباتی و بسیار بسیار فعال برای جوانان پر جنب و جوش که دوست دارند در همه جا حضور داشته باشند. یک محصول جدید دیگر از برند موفق جگوار که به نسبت قیمتهای پایین محصولاتش از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.
این نسخه از برند جگوار بنام کلاسیک گلد که در سال 2013 روانه بازار شد، به نسبت دیگر محصولات نسخه کلاسیک مانند بلک و بلو از طراوت و تازگی بیشتری برخوردار است، همچنین از لحاظ ماندگاری و پخش بو میتوان گفت یک سر و گردن از دیگر هم خانواده های خود بالاتر است.
خرید این محصول خوشبو برند جگوار را به شما عزیزان توصیه میکنیم
نت اولیه : لیمو ترش , ترنج , سیب
نت میانی : شکوفه پرتقال , چوب درخت ساج
نت پایه : وانیل , مشک , نعناع هندی

یه عطر زنانه جدید و خیلی خوشبو
Signorina Misteriosa
از برند ایتالیایی سالواتور فراگامو

با بویی ملایم و شیرین؛چهار فصل

توضیحات:
سالواتور فراگامو سیگنورینا میستریوسا

Salvatore Ferragamo : Signorina Misteriosa

با بویی ملایم و شیرین

حجم: 100 میل

برند : سالواتور فراگامو

نوع عطر : Eau De Perfume

گروه بویایی : شرقی گلی
عطر سیگنورینا میستریوسا از شرکت عطرسازی سالواتور فراگامو در فوریه 2016 معرفی گردید . این عطر جذاب زنانه در نُت آغازین با رایحه ی شاه توت و نرولی ( بهار نارنج ) شروع می شود ؛ سپس در نُت وسط با رایحه ی تکمه گیاه و شکوفه ی پرتقال ادامه می یابد و در نُت پایانی نعناع هندی ، شیر غلیظ شده و وانیل تکمیل کننده ی رایحه ی این عطر زنانه می باشند .

بنتلی اینفینیتی

Bentley Infinite Intense

با بویی ملایم و تلخ

حجم: 100 میل

برند : بنتلی

بنتلی در ادامه محصولات مردانه خود محصول دیگری با نام اینفینیتی اینتنس را به عنوان نسخه‌ای اصلاح شده از ادکلن اینفینیتی ارائه کرد. این محصول از طراحی ظاهری مشابهی با دیگر محصولات این برند و در رنگی جدید عرضه شده است.

در نت اولیه هرم بویایی تشکیل دهنده این رایحه اسطوخودوس، فلفل، شمعدانی و بنفشه به کار رفته است. در نت میانی از عنبر، لوبان، لامی، جوز و ادویه جات و در نت پایه از سدر، مشک، خس خس و نعناع هندی استفاده شده است.

یه ادکلن مردانه خنک و تلخ
Mont Blanc Star Walker مون بلان استارواکر
حجم: 75 میل
قیمت: 155 هزار تومن
رایحه: ترنج،نعناع،جوز هندی، و چوب های جنگلی
ادکلنی پرادویه و چوبی برای مردان است که در سال 2005 روانه بازار شد . سازنده این ادکلن Michel Almairac است .

اصولا ما انسانها دوست داریم همیشه جنس های ناب و شیک را از آن خود کنیم، در هنگام خرید عطر و ادکلن هم همینطور است و ترجیح می دهیم بهترین عطر و ادکلن را هنگام خرید عطر انتخاب کنیم و از اصل بودن آن نیز اطمینان داشته باشیم. در زیر نمونه ای از عطر و ادکلن های شیک و خوشبو را معرفی می کنیم.

یه ادکلن زنانه خوشبو و چهار فصل با بویی ملایم و شیرین

اسنس پیور از  برند فرانسوی اس تی دوپوند

توضیحات:
Essence Pure for Women

برند:S.T Dupont
نوع عطر : Eau de Toilette

حجم: 100 میل

با ماندگاری و پخش بوی مناسب
عطر زنانه اسنس پیور با یک رایحه شرقی گلی در سال 2002 روانه بازار شده .

عطر آوا استشمام این رایحه را به همه بانوان گرامی پیشنهاد می کند .

اسانس اولیه : ترنج , فریزیا , نارنگی ماندارین
اسانس میانی : رز , پلومریا
اسانس پایه : وانیل , کهربا , سدر , نعناع هندی

یه ادکلن مردانه شیک و خوشبو از برند دانهیل

دانهیل فرش

توضیحات:
یه ادکلن مردانه خنک و ملایم

alfred dunhill fresh

حجم: 100 میل

نوع عطر : Eau de Toilette

ماندگاری و پخش بو : متوسط

ادکلن آلفرد دانهیل سال 2005 با رایحه ای ملایم ، همراه با خنکی بسیار جذاب و ماندگار  توسط Maurice Roucel طراحی و عرضه شد.

یه ادکلن خیلی شیک و خوشبو با بویی خنک و دلنشین

ماین پورهوم

توضیحات:
یکی از پرطرفدار ترین ادکلن های مردانه در ایران

Mine Pour Homme

دلیل این اقبال عمومی تنها به یک مسأله بازمی‌گردد و آن تشابه رایحه این محصول به ادکلن گران قیمت و محبوب کرید اونتوس است.

با بویی خنک و ملایم

حجم: 100 میل

هدف تولید کننده ارائه ادکلنی بوده که در عین حالی که رایحه اونتوس را تداعی می‌کند، قیمت مناسبی نیز داشته باشد تا همه اقشار جامعه بتوانند این رایحه را تجربه کنند و تا میزان قابل قبولی در این کار موفق بوده است.

این ادکلن رو به شما عزیزانی که بوی خنک دوست دارید پیشنهاد میکند
با بسته بندی شکیل و مناسب هدیه به عزیزانتان

عطر مردانه اسپلندور از برند سریس؛بسیار خوشبو؛بسیار ارزان
ب
ا رایحه اصلی گل و میوه؛خنک وشیرین
توضیحات:
Seris:  Splendor

با بویی خنک و شیرین

نوع عطر : ادوپرفیوم

حجم: 100میل

Splendor عطری بسیار پرطرفدار با ماندگاری مناسب  و بویی خاص مخصوص مردان مدرن و امروزی تولید شده است.

رایحه اولیه: ترنج- لیمو- گیاهان سبز

رایحه میانی: فریزیا- مگنولیا- زنبق وحشی

رایحه اصلی: سرو- مشک- عنبر

عطر مردانه بسیار خوشبو با بویی خنک و کمی شیرین
با رایحه اصلی میوه و چوب و ادویه
توضیحات:
Chanel:Allure Homme Sport

با بویی خنک و کمی شیرین

نوع عطر : Eau De Toilette

حجم: 100 میل

رایحه ای است پر از طراوت و شادابی که 5 سال پس از تولید سال 2004 به بازار آمد و توسط Jacques Polge طراحی شده است. پرفروش ترین و پرطرفدارترین محصول مردانه  برند  شنل میباشد.

عطر آوا این ادکلن را به شما عزیزان پیشنهاد میکند .

اسانس اولیه : پرتقال , آلدهید , آب دریا , نارنگی ماندارین
اسانس میانی : بهار نارنج , فلفل , سدر
اسانس پایه : وانیل , دانه تونکا , لامی , خس خس , مشک , کهربا

خرید عطر و ادکلن مخصوصا عطر وادکلن اصل و اورجینال یکی از دغدغه های اصلی امروزه ما شده است، نحوه تشخیص عطر اصل از تقلبی نیز نیاز به بررسی و دقت زیادی دارد، در این مطلب چند نمونه از عطر و ادکلن مناسب جهت خرید عطر را برایتان شرح می دهیم.

Kenzo Jungle Homme
100میل/مردانه
گرم و تلخ؛چوبی تند

نت بویایی:point_left:دارچین_لیمو_ترنج_ هل_جوز_ فلفل_میخک_کهربا_چوب گایاک_صندل سفید_خس خس

 

 

Marly Godolphin
125میل/مردانه
توضیحات:
گرم و تلخ؛ ادویه ای وچرمی؛رسمی
(مناسب فصول سرد)

 

Guerlain L´Homme Ideal
100میل/مردانه
گرم و تند(چوبی معطر)

نت بویایی:point_left:مرکبات_رزماری_بادام_لوبیا تونکا_ چرم_ خس خس_ سدر

 

یه ادکلن زنانه شیک و به روز از برند لالیک

لالیک ازالی

با بویی چوبی و گلی

توضیحات:
لالیک ازالی

با بویی ملایم و چهار فصل

حجم: میل100

نوع عطر: ادوپرفیوم

شرکت لالیک در سال 2014 محصول جدید خود را با نام آزالی معرفی کرد. این ادکلن در شیشه‌ای که یادآور فلور د کریستال است عرضه شده، اما رنگ و نقش و نگارهای روی شیشه و جعبه تفاوت پیدا کرده است. آزالی رایحه‌ای معتدل داشته و در دسته کارهای شیرین قرار می‌گیرد.
 
اسانس اولیه : ترنج , فریزیا , هلو
اسانس میانی : رز , یاس , گاردنیای یاسمنی
اسانس پایه : چوب صندل سفید , مشک , نعناع هندی

 

ادکلن محبوب مردانه جوپ؛با بویی گرم و تند
با قیمت مناسب؛
توضیحات:
ادکلن جوپ مردانه

با بویی گرم و تلخ و کمی شیرین

حجم: 125 میل

گروه بویایی:  شرقی

ادکلنی با رایحه های برانگیزاننده گیاهان معطر شرقی که در سال 1989 توسط جوپ وارد دنیای رایحه‌ها شد.

عطر آوا این ادکلن را به طرفداران ماندگاری پیشنهاد می‌کند.


اسانس اولیه : ترنج , شکوفه پرتقال , نارنگی ماندارین , مرکبات
اسانس میانی : گل آفتاب پرست , گل برف , یاس , هل , دارچین
اسانس پایه : وانیل , دانه تونکا , چوب صندل سفید , نعناع هندی

 

ادکلن مردانه ویزاری اکستریم با بویی ملایم و کمی تلخ؛  

شیک و خوشبو با قیمت  مناسب

توضیحات:
Roberto Vizzari :  Extreme

با بویی ملایم و تلخ
 
نوع عطر :ادوتویلت

حجم: 100 میل

عطر اکستریم ویزاری عطری است شاداب و میوه ای با پس زمینه تلخ و چوبی. رایحه آغازین عطر با بوی ترش و شیرین و شاداب لیمو و آناناس آغاز میشود که تلخی و حس گیاهی ضعیفی از گشنیز و خزه بلوط با آن ترکیب شده اند و حالتی سبز و طبیعی را در عطر ایجاد میکنند. با گذر زمان حس میوه ای آناناس قویتر و شیرینتر شده و بدلیل حضور رایحه چوبها حالتی فلفلی و چوبی نیز پیدا میکند که در بالانس نمودن شیرینی و لطافت میوه ها و حس تلخ و مردانه عطر تاثیر مشخصی دارد و حس کلی عطر در این مرحله با رایحه کرید اونتوس شباهتهای غیرقابل انکاری دارد. ویزاری اکستریم پخش بو و ماندگاری مناسبی دارد و در تمامی فصول سال قابل استفاده می باشد.


اسانس اولیه : لیمو ترش , ترنج , آناناس , انگور فرنگی سیاه , سیب
اسانس میانی : رز , یاس , لامی , گشنیز
اسانس پایه : وانیل , روایح چوبی , خزه درخت بلوط , چرم , مشک , کهربا

 

خرید عطر وادکلن مساله و یکی از اصول مهم در زندگی مدرن امروز محسوب می شود، در این مطلب تعدادی عطر را جهت خرید عطر وادکلن به شما معرفی می کنیم.

 

Paco Rabanne 1 Million
100میل/مردانه
گرم وشیرین

نت بویایی:زعفران_گریپ فروت_ پرتقال خونی_نعناع_رز_دارچین_ادویه جات_چرم_چوب_کهربا

 

 

 

 

Narciso Rodriguez for Him Bleu Noir
مردانه/100میل
 عطر تلخ و تند(رایحه چوبی)

نت بویایی:جوز هندی_هل_مشک_ چوب آبنوس_سدر_ خس

 

Armani Eau de Nuit 
100میل/مردانه
تلخ وکمی شیرین

نت بویایی:ترنج_فلفل_هل_جوز هندی_زنبق_آفتاب پرست_سدر_ عنبر_تونکا_برگ معطر جنگلی

 

 


برند: Lalique
نوع عطر: Eau De Toilette
سال ساخت: 2006
کمپانی سازنده: Lalique
گروه بویایی: رایحه چوبی معطر
نوع رایحه: گرم ،تلخ
مقدار ماندگاری: 3-5 ساعت
میزان پراکندگی: متوسط
ادکلن مردانه لالیک انکر نویر پورهوم ( Lalique Encre Noire Pour Homme ) معروف به لالیک مشکی در سال 2006 توسط کمپانی Lalique به بازار عرضه شد که با دارا بودن رایحه تلخ و گرم نظر هر فردی که آن را استشمام می کند ، به خود جلب کرده و مناسب برای مجالس و مهمانی های رسمی می باشد . بطری این ادکلن نیز برگرفته از شیشه جوهردان کلاسیکی می باشد.

 

 

Jennifer Lopez Still
100میل/زنانه
گرم وشیرین

نوت بویایی:فلفل سفید_نارنگی_ سیب _ برنج_ چای ارل گری_گل رز_گل زنبق


در خرید عطر و ادکلن اصل دقت کنید چون این روزها دستفروش ها عطر هایی را شبیه عطرهای اصل می فروشند به این نکته توجه کنید که عطر با سیستم تنفسی شما سروکار دارد و اگر نامرغوب باشد به بدنتان آسیب می رساند عطرهای اصل معمولا گران تر از چیزی هستند که دستفروش ها دارند شما با یک جست و جوی ساده می توانید قیمت عطر مورد توجه را بفهمید پس به قیمت ها توجه کنید و حتی الامکان از جاهایی عطر بخرید که به آنها اعتماد دارید حتی می توانید برای اطمینان بیشتر از فروشگاه هایی که برند های اصلی در آنها یافت می شود خرید کنید.
به هنگام خرید عطر و ادکلن بیشتر از سه رایحه را نبویید تست کردن بیشتر عطر و ادکلن باعث سردرگمی شما می شود که با این کار امکان انتخاب مناسب عطر را از دست می دهید.
عطری که می خرید را امتحان کنید چون هر عطری بر روی هر بدنی رایحه خاصی پیدا می کند پس فقط به بوییدن اکتفا نکنید.
اگر عطری که می زنید باعث سردردتان می شود آن را کنار بگذارید حتی اگر آن عطر برند معروفی داشته باشد پس به هنگام خرید عطری را انتخاب کنید که به شما حس خوب و دلپذیری می دهد.

نگهداری عطر

بعد از استعمال عطر از محكم بسته شدن درش مطمئن شوید. شیشه عطرها را در جاهای گرم یا در معرض نور خورشید قرار ندهید. این كار باعث از بین رفتن بخش زیادی از بوی عطر و در عین حال تیره شدنش می‌شود. به همین خاطر است كه خیلی از تولید‌كنندگان عطرها شیشه‌های تیره یا مات را برای عطرشان انتخاب می‌كنند.
سعی كنید عطری را انتخاب كنید كه انگار برای شما ساخته شده است، عطری كه با آن احساس راحتی كنید. به این‌كه این عطر روی بدن فلان دوست یا آشنا خوش بوست اكتفا نكنید. عطرها را حتما باید روی بدن خودتان امتحان كنید. پوست هر كسی، میزان خشك یا چرب بودنش و حتی رایحه شخصی هر فردی با دیگران متفاوت است. وقتی برای خرید عطر به فروشگاهی می‌روید، آن عطر را روی بدن‌تان اسپری كنید و بگذارید 10 دقیقه بماند. معمولا بعد از 10دقیقه عطرها خودشان را نشان می‌دهند و می‌توانید تشخیص بدهید برای شما مناسب هستند یا نه اما هستند عطرهایی كه در یك ساعت اول چندان دوست داشتنی به‌نظر نمی‌رسند و تازه بعد از گذشت یك ساعت خودی نشان می‌دهند. سعی كنید برای خرید عطر اصلا و ابدا عجله نكنید. باور كنید آدم لباسی با پارچه زبر را راحت‌تر از عطر نامناسب تحمل می‌كند!


سعی كنید عطری را انتخاب كنید كه انگار برای شما ساخته شده است، عطری كه با آن احساس راحتی كنید. به این‌كه این عطر روی بدن فلان دوست یا آشنا خوش بوست اكتفا نكنید. عطرها را حتما باید روی بدن خودتان امتحان كنید. پوست هر كسی، میزان خشك یا چرب بودنش و حتی رایحه شخصی هر فردی با دیگران متفاوت است. وقتی برای خرید عطر به فروشگاهی می‌روید، آن عطر را روی بدن‌تان اسپری كنید و بگذارید 10 دقیقه بماند. معمولا بعد از 10دقیقه عطرها خودشان را نشان می‌دهند و می‌توانید تشخیص بدهید برای شما مناسب هستند یا نه اما هستند عطرهایی كه در یك ساعت اول چندان دوست داشتنی به‌نظر نمی‌رسند و تازه بعد از گذشت یك ساعت خودی نشان می‌دهند. سعی كنید برای خرید عطر اصلا و ابدا عجله نكنید. باور كنید آدم لباسی با پارچه زبر را راحت‌تر از عطر نامناسب تحمل می‌كند!

نسبت به خرید عطر اصل، حساس باشید. عطرها مستقیما با سیستم تنفسی شما سروكار دارند. اگر عطر شما نامرغوب باشد احتمال این‌كه به بدن‌تان و حتی به محیط‌زیست صدمه بزند زیاد است. این روزها زیاد دیده می‌شود كه دستفروش‌ها عطرهایی را با شكلی شبیه عطرهای اصل می‌فروشند و متاسفانه عده‌ای هم این عطرها را می‌خرند. سری به سایت‌های فروش عطر مورد نظرتان بزنید. با یك جست‌وجوی ساده متوجه خواهید شد كه قیمت آن عطر حدود چقدر است. چطور ممكن است همان عطر را با یك دهم قیمت بفروشند و بگویند اصل هم هست؟ حتی اگر گفتند به خاطر نداشتن جعبه به قیمت پایین فروخته می‌شوند باور نكنید؛ این عطرها تقلبی هستند.
نقاط تمایز عطر های مردانه و زنانه در چیست؟

این سوالیست که در ذهن خیلی از دوستداران دنیای مد و زیبایی و البته عطر و ادکلن همیشه مطرح میشود و طرفداران خرید عطر و ادکلن از خود میپرسند چرا باید با توجه به جنسیت خود عطر انتخاب کنیم!o

اولین نکته ای که باید در این خصوص بررسی کرد این است که معمولا وقتی بوی یک عطر به مشام انسان میخورد تشخیص این که عطر مورد نظر زنانه است یا مردانه اصولا کار سختی نیست و با کمی دقت و تمرکز میتوان به جواب این سوال دست یافت

این موضوع نشانگر این میباشد که نقاط تمایز عطرهای زنانه و مردانه به اندازه ای است که با کمی دقت در نوع رایحه آن قابل تشخیص است

اما این تفاوت ها در چیست؟؟؟

اولین موضوع تفاوت در ساختار پوست مردان و زنان است که نشان میدهد خانم ها اصولا پوستی لطیف تر از آقایان دارند،پس باید تناسبی بین عطر و پوست وجود داشته باشد

نکته بعدی نگاه روانی جامعه به این مسئله است  که مثلا انتظار داریم یک خانم از عطری با رایحه های لطیف مانند رایحه گل استفاده کند. این در حالیست که در عطر های مردانه تقریبا به هیچ عنوان از رایحه گل استفاده نمیشود و انتظار از آقایان رایحه هایی معمولا روبه تلخ و تندی میباشد
هیچ گاه بیشتر از سه عطر رو پشت سر هم امتحان نکنید.چراکه غدد بویایی شما دچار اشتباه می شوند.

سه دشمن اصلی عطر؛نور،دمای بالا و رطوبت هستند.پس عطر خودتون رو اگر به مقدار کم استفاده می کنید،در جعبه ی اصلی و بدور از گرما و رطوبت(به خصوص حمام ودستشویی) نگه دارید.

اما نکته آخر در ساختار ادکلن ها میباشد و این که معمولا عطر های زنانه از غلظت بیشتری نسبت به عطر های مردانه برخوردارند و در واقع به خاطر همین موضوع هست که از قدیم در کشور ما رسم بوده که به عطر های زنانه ( عطر ) و به عطر های مردانه ( ادکلن ) میگویند.

در پایان توصیه میکنیم صرفا از جاهای بسیار معتبر و ریشه دار اقدام به خرید عطر وادکلن کنید و هیچگاه در مساله خرید عطر و ادکلن قیمت بسیار زیاد یا قیمت پایین را نشانه اصل یا تقلبی بودن کالا تلقی نکنید .شما تصور کنید یک فروشگاهی را در خیابانی در فلان منطقه از تهران که اجاره ماهیانه آن بوتیک حداقل ده ملیون تومنه یعنی روزی 350 هزار تومن که سود کنه تازه اجاره مغازه در میاد.خودتون تصور کنید که چه سودی را باید برای محصولاتش در نظر بگیرد. متاسفانه هرکسی که وارد عرصه فروشگاه اینترنتی شده دست به فروش محصولات عطر و ادکلن زده و این اشخاص کوچکترین اطلاعی از اصل یا فرع بودن کالا ندارند و احتمال اینکه به خود اونها عطر تقلبی(آگاهانه یا ندانسته) داده بشه بسیار زیاده .

در خرید عطر و ادکلن اصل دقت کنید چون این روزها دستفروش ها عطر هایی را شبیه عطرهای اصل می فروشند به این نکته توجه کنید که عطر با سیستم تنفسی شما سروکار دارد و اگر نامرغوب باشد به بدنتان آسیب می رساند عطرهای اصل معمولا گران تر از چیزی هستند که دستفروش ها دارند شما با یک جست و جوی ساده می توانید قیمت عطر مورد توجه را بفهمید پس به قیمت ها توجه کنید و حتی الامکان از جاهایی عطر بخرید که به آنها اعتماد دارید حتی می توانید برای اطمینان بیشتر از فروشگاه هایی که برند های اصلی در آنها یافت می شود خرید کنید.
به هنگام خرید عطر و ادکلن بیشتر از سه رایحه را نبویید تست کردن بیشتر عطر و ادکلن باعث سردرگمی شما می شود که با این کار امکان انتخاب مناسب عطر را از دست می دهید.
عطری که می خرید را امتحان کنید چون هر عطری بر روی هر بدنی رایحه خاصی پیدا می کند پس فقط به بوییدن اکتفا نکنید.
اگر عطری که می زنید باعث سردردتان می شود آن را کنار بگذارید حتی اگر آن عطر برند معروفی داشته باشد پس به هنگام خرید عطری را انتخاب کنید که به شما حس خوب و دلپذیری می دهد.
سعی كنید عطری را انتخاب كنید كه انگار برای شما ساخته شده است، عطری كه با آن احساس راحتی كنید. به این‌كه این عطر روی بدن فلان دوست یا آشنا خوش بوست اكتفا نكنید. عطرها را حتما باید روی بدن خودتان امتحان كنید. پوست هر كسی، میزان خشك یا چرب بودنش و حتی رایحه شخصی هر فردی با دیگران متفاوت است. وقتی برای خرید عطر به فروشگاهی می‌روید، آن عطر را روی بدن‌تان اسپری كنید و بگذارید 10 دقیقه بماند. معمولا بعد از 10دقیقه عطرها خودشان را نشان می‌دهند و می‌توانید تشخیص بدهید برای شما مناسب هستند یا نه اما هستند عطرهایی كه در یك ساعت اول چندان دوست داشتنی به‌نظر نمی‌رسند و تازه بعد از گذشت یك ساعت خودی نشان می‌دهند. سعی كنید برای خرید عطر اصلا و ابدا عجله نكنید. باور كنید آدم لباسی با پارچه زبر را راحت‌تر از عطر نامناسب تحمل می‌كند!

نسبت به خرید عطر اصل، حساس باشید. عطرها مستقیما با سیستم تنفسی شما سروكار دارند. اگر عطر شما نامرغوب باشد احتمال این‌كه به بدن‌تان و حتی به محیط‌زیست صدمه بزند زیاد است. این روزها زیاد دیده می‌شود كه دستفروش‌ها عطرهایی را با شكلی شبیه عطرهای اصل می‌فروشند و متاسفانه عده‌ای هم این عطرها را می‌خرند. سری به سایت‌های فروش عطر مورد نظرتان بزنید. با یك جست‌وجوی ساده متوجه خواهید شد كه قیمت آن عطر حدود چقدر است. چطور ممكن است همان عطر را با یك دهم قیمت بفروشند و بگویند اصل هم هست؟ حتی اگر گفتند به خاطر نداشتن جعبه به قیمت پایین فروخته می‌شوند باور نكنید؛ این عطرها تقلبی هستند.

سوالات و معضلاتی که به هنگام خرید عطر و ادکلن ارزان به آن بر میخوریم...

هر وقت قصد خرید چیزی را داریم اولین مسئله ای که به ذهنمان میرسد این است که آیا پول کافی برای خرید کردن داریم یا خیر؟

و یا اینکه از کجا خرید کنیم که هزینه کمتری پرداخت نماییم؟

اما نکته ای که معمولا در این مواقع لازم است بیشتر به آن توجه میکنیم این است که آیا میتوانیم در قبال پرداخت هزینه کم، کالایی را دریافت کنیم که از کیفیت لازمه برخوردار باشد؟

این مسئله در مواقعی چون هنگام خرید عطر و ادکلن ارزان قیمت معمولا بیشتر مطرح میشود چرا که اصولا انتظار داریم بعد از خرید عطر و ادکلن ارزان قیمت نتیجه و حاصلی که از آن عطر و ادکلن ارزان قیمت میگیریم خیلی بیشتر از مبلغی که پرداخت نموده ایم باشد

اما معمولا این چنین نیست چرا که باید در این مواقع یاد این ضرب المثل قدیمی معروف بیافتیم که:(هرچقدر پول بدیم آش میخوریم)

و این که آیا از خود پرسیده ایم که چرا مثلا ادکلنی که به صورت اورجینال حداقل 300 هزار تومان قیمت دارد ،توسط یک دستفروش به مبلغ حدود 40 هزارتومان به فروش میرسد؟ و این که خرید عطر و ادکلن ارزان قیمت به این شکل چه تبعاتی خواهد داشت!؟

قطعا هیچ یک از ما خواستار این نیستیم که با خرید عطر و ادکلن ارزان قیمت سلامت خود را به خطر بیاندازیم

پس بنابراین باید هنگام خرید عطر و ادکلن ارزان قیمت و یا هر کالایی که مستقیم و یا غیر مستقیم با سلامتی انسان در ارتباط است به این نکته توجه ویژه داشته باشیم که هیچ چیز با سلامتی و تن درستی انسان قابل مقایسه نیست و خرید عطر و ادکلن اورجینال از فروشگاه های معتبر حتی با قیمت کمی بیشتر خیلی بهتر خواهد بود تا خرید عطر و ادکلن ارزان قیمت از مثلا دستفروشان!

همیشه توجه داشته باشیم که اثرات و عوارضی که خرید و استفاده از عطر و ادکلن ارزان قیمت و تقلبی میتواند برروی پوست و بدن انسان داشته باشد شاید جبران ناپذیر باشد و باعث شود سالهای سال اثراتش بر روی بدن انسان باقی بماند.

پس بهتر است به جای خرید عطر و ادکلن ارزان قیمت، عطر و ادکلنی خریداری کنیم که به قیمت و کیفیت لازم  باشد و بازدهی لازمه را هنگام مصرف به کاربر ارائه دهد.


برای اینکه بهترین نتیجه را از عطر خود بگیرید، لازم است که پوست خود را تمیز بشویید. بعضی از پوست‌ها هستند که اثر و بوی عطر را کم‌رنگ کرده و در مواردی کاملا از بین می‌برند. در این موارد مشورت با متخصص پوست را فراموش نکنید. عطرها روی پوست‌های چرب عملکرد بهتری دارند. اگر پوست شما خشک باشد، می‌توانید از کرم مرطوب‌کننده استفاده کرده و پس‌ازآن عطر را روی محل نبضتان اسپری کنید. عطر را باید در نقاطی از پوست بدن اسپری کنید که دارای نبض هستند. جریان خون عبوری در این نقاط زیاد است و باعث پخش بیشتر بوی عطر می‌شود. نقاطی مانند مچ دست، گردن، قفسه‌ی سینه و داخل آرنج بهترین نقاطی هستند که می‌توانید عطر را روی آن اسپری کنید. رعایت این نکته به ماندگاری بیشتر عطر روی پوست شما کمک زیادی کرده و شما را از اسپری‌های چندباره بی‌نیاز می‌کند.
فراموش نکنید که از هر فروشگاه عطر و ادوکلنی اقدام به خرید عطر نکنید زیرا که فروشگاه‎های غیرمعتبر، گارانتی‎شان هم اعتبار ندارد و آنجاست که اگر مشکلی برای عطرتان پیش بیاید دیگر دستتان به جایی بند نیست جز یک برگ ضمانت‎نامه نامعتبر!!!
با اینکه بر روی شیشه عطر و ادکلن‌ها ( ادوکلن ) هیچ اثری از نوع ترکیبات معطر آن دیده نمی‌شود، ولی شناسایی ویژگی‌های روغن‌های معطر کمک بزرگی به خرید عطر متناسب با سلیقه فرد می‌کند. این موضوع برای کسانی که هنوز نمی‌دانند چه عطری مناسب دوستان و اطرافیانشان است، بسیار جالب است.
رنگ اسانس‎های زنانه بیشتر رنگ سفید و روشن یا زرد دارند. معمولا از عطرهای ملایم زنانه به خاطر رایحه دلنشینی که دارند آقایان نیز استفاده می‎کنند و در مورد خرید عطر این طور نیست که آن عطر حتما زنانه هست.

خرید عطر برای بعضی از افراد جز کارهایی است که معتقدند باید تاحدودی در آن تجربه داشته باشند، در اصل باید کمی سخت گیرانه تر برخورد کنیم تا بتوانیم عطر اصل و اورجینالی خرید کنیم. حالا بیایید با دیدگاهی متفاوت به خرید عطر و نحوه‌ی انتخاب عطر نگاه کنیم. عطرها جزو پرمصرف‌ترین وسایل شخصی به‌حساب می‌آیند. اهمیت این موضوع را می‌توان از تعدد برندهای عطر و درآمد عجیب‌وغریب و کسب‌وکار پرسودشان دریافت. این شرکت‌ها برای اینکه عطر دلخواه شما را تولید کنند، ماه‌ها و حتی سال‌ها روی طراحی شیشه و فرمولاسیون عطر موردنظرشان کار می‌کنند. در این میان نقش عطرسازها برجسته‌تر از بقیه است. از این نکته که بگذریم، شما درنهایت تمام این مراحل را با خرید عطر موردعلاقه تان به پایان میرسانید. پس خیلی سریع چند نکته‌ی مهم درباره‌ی نحوه ی خرید عطر را با هم مرور می‌کنیم.
نکته‌ی دیگری که باید به آن اشاره کنیم، فصل‌های سال هستند. اگر در فصل موردنظر عطر متناسب با آن را استفاده کنید، مطمئن باشید که درست به هدف زده‌اید. اگر در فصول سرد سال، قصد خرید عطر و ادکلن (ادوکلن) را دارید، عطرهای گرم، تند و ملایم بهترین گزینه به‌حساب می‌آیند. در این فصول عطرها پایداری بهتری دارند. اما برای فصل های بهار و تمام تابستان باید از عطرهای تند و خنکی که پخش بوی بالایی دارند استفاده کنید.
هنگامی که برای خرید عطر مراجعه میکنید دقت کنید عطرهایی که شیشه‌ی تیره و رنگ گرمی دارند، معمولا بوی تند و گرمی داشته و برای فصول سرد سال مناسب هستند. این نکته درباره‌ی عطرهای خنک برعکس است. یعنی هرچه شیشه‌ی عطر شفاف‌تر بوده و رنگ روشن‌تری داشته باشد، بوی خنک‌تری هم خواهد داشت.

توصیه می‌کنیم که یک نوع عطر خاص را انتخاب کرده و آن را رها نکنید. این وفاداری نوعی امضای عطر را برای شما در بین اطرافیانتان ایجاد می‌کند. این موضوع به این معنی نیست که فقط از یک عطر استفاده کنید. برای هر مکان و زمانی عطر خاص آن را انتخاب و استفاده کنید.برای اینکه بتوانیم عطر اصل و اورجینالی خرید کنیم باید مراحل خرید عطر را کمی سخت گیرانه تر طی کنیم. حالا بیایید با دیدگاهی متفاوت به خرید عطر و نحوه‌ی انتخاب عطر نگاه کنیم. عطرها جزو پرمصرف‌ترین وسایل شخصی به‌حساب می‌آیند. اهمیت این موضوع را می‌توان از تعدد برندهای عطر و درآمد عجیب‌وغریب و کسب‌وکار پرسودشان دریافت. این شرکت‌ها برای اینکه عطر دلخواه شما را تولید کنند، ماه‌ها و حتی سال‌ها روی طراحی شیشه و فرمولاسیون عطر موردنظرشان کار می‌کنند. در این میان نقش عطرسازها برجسته‌تر از بقیه است. از این نکته که بگذریم، شما درنهایت تمام این مراحل را با خرید عطر موردعلاقه تان به پایان میرسانید. پس خیلی سریع چند نکته‌ی مهم درباره‌ی نحوه ی خرید عطر را با هم مرور می‌کنیم.
اولین نکته که در رابطه با خرید عطر باید رعایت کنید، تفکر و صبر است. حتما این سوال برای شما پیش می‌آید که صبر کردن برای خرید عطر چه معنا و مفهومی دارد. هنگام خرید عطر هرگز عجله نکنید. قبل از خرید عطر و ادکلن (ادوکلن) حتما آن را با دقت امتحان کنید. اهمیت این نکته یک دلیل ساده و مهم دارد، عطرها بوی واقعی خود را در لحظات اول آشکار نمی‌کنند. عطر را روی پوست و محل نبض خود اسپری کرده و به آن کمی زمان بدهید تا به‌اصطلاح جا بیفتد. درست هنگامی‌که بوی نُت‌های میانی آشکار شود، متوجه بوی اصلی عطر خواهید شد.
نکته‌ی دیگری که باید به آن اشاره کنیم، فصل‌های سال هستند. اگر در فصل موردنظر عطر متناسب با آن را استفاده کنید، مطمئن باشید که درست به هدف زده‌اید. اگر در فصول سرد سال، قصد خرید عطر و ادکلن (ادوکلن) را دارید، عطرهای گرم، تند و ملایم بهترین گزینه به‌حساب می‌آیند. در این فصول عطرها پا یداری بهتری دارند. اما برای فصل های بهار و تمام تابستان باید از عطرهای تند و خنکی که پخش بوی بالایی دارند استفاده کنید.
هنگامی که برای خرید عطر مراجعه میکنید دقت کنید عطرهایی که شیشه‌ی تیره و رنگ گرمی دارند، معمولا بوی تند و گرمی داشته و برای فصول سرد سال مناسب هستند. این نکته درباره‌ی عطرهای خنک برعکس است. یعنی هرچه شیشه‌ی عطر شفاف‌تر بوده و رنگ روشن‌تری داشته باشد، بوی خنک‌تری هم خواهد داشت.
توصیه می‌کنیم که یک نوع عطر خاص را انتخاب کرده و آن را رها نکنید. این وفاداری نوعی امضای عطر را برای شما در بین اطرافیانتان ایجاد می‌کند. این موضوع به این معنی نیست که فقط از یک عطر استفاده کنید. برای هر مکان و زمانی عطر خاص آن را انتخاب و استفاده کنید. اگر این نکته را در نظر بگیرید، دیگر با تبلیغات عطرهای جدید، وسوسه ی خرید عطر و ادکلن را نخواهید داشت. هر عطر جدیدی الزاما خوب نیست. فقط باید در نظر داشته باشید که رعایت این نکته باعث ایجاد حس تکرار برای شما نشود. عطرها باید با لطافت و احتیاط استفاده شوند. درست مانند یک راز کوچک. برای بانوان بهترین نوع استفاده، اسپری کردن روی اطراف گردن، مچ، شال و روسری است.

بازار عطر و ادکلن، بازار جذابی است و مشتریان خاص خود را دارد. معمولاً خریداران عطر و ادکلن از اقشار متوسط و بالای جامعه هستند و هر کدام بسته به توان مالی خود اقدام به خرید این کالا می‌کنند.

البته این روزها در هر کوچه و خیابانی که سر بچرخانید، به راحتی دستفروشانی که عطر و ادکلن می‌فروشند پیدا می‌کنید. کسانی که معمولاً مشتریانشان بالاشهری نیستند و به دنبال جنس ارزان‌قیمت هستند. اما اگر بخواهید به بازاری بروید که در آنجا فقط عطر و ادکلن و لوازم آرایشی و بهداشتی ببینید، باید یا سمت بازار بروید و کوچه مروی یا خیابان وزرا. در واقع این دو جا بورس عطر و ادکلن در تهران هستند. بازار عطر و ادکلن نیز در سال‌های اخیر به دلیل نوسان شدید قیمت ارز و همچنین ضعیف شدن توان خرید مردم، دیگر ثبات سابق را ندارد و پربیراه نیست اگر بگوییم بازار در این بخش هم درگیر رکود تورمی شده است.
شاید بتوان گفت دلیل اصلی این اختلاف قیمتها در خرید عطر، بعضی اوقات غیر منطقی، نبود نظارت کافی بر این فروشگاه ها و البته نداشتن رقیب داخلی در تولید عطر و ادکلن میباشد که بر شدت این قضیه دامن زده است. چرا که تجربه نشان داده فضای رقابتی بین کالاهای خارجی و لوکس مثل عطر و ادکلن اصل و اورجینال و کالاهای مشابه تولید داخل قیمت این گونه کالاها را منطقی تر و منصفانه تر کرده است

این سوالی است که معمولا در ذهن خیلی از دوستداران و طرفداران دنیای مد و زیبایی به خصوص هنگام خرید عطر نقش میبندد و معمولا کسی برای آن پاسخ درستی را ارائه نمیکند ولی ما در این مقاله قصد داریم پاسخ این سوال را با صراحت بیان کنیم تا ابهاماتی که در ذهن افراد در مورد قیمت عطر و ادکلن (ادوکلن) اصل و ارجینال هست برطرف شود

وقتی به فروشگاه عطر و ادکلن (ادوکلن) می‌روید، فروشنده عطرهای زیادی را به شما پیشنهاد می‌دهد. باید خیلی مراقب باشید که دو یا سه نوع عطر را بیشتر بو نکنید. چون رایحه‌ی عطرها با هم مخلوط شده و دچار احساس سردرگمی می‌شوید و درنهایت انتخاب درستی نخواهید داشت.
نکته‌ی دیگری که باید به آن اشاره کنیم، فصل‌های سال هستند. اگر در فصل موردنظر عطر متناسب با آن را استفاده کنید، مطمئن باشید که درست به هدف زده‌اید. اگر در فصول سرد سال، قصد خرید عطر و ادکلن (ادوکلن) را دارید، عطرهای گرم، تند و ملایم بهترین گزینه به‌حساب می‌آیند. در این فصول عطرها پایداری بهتری دارند. اما برای فصل های بهار و تمام تابستان باید از عطرهای تند و خنکی که پخش بوی بالایی دارند استفاده کنید.
هنگامی که برای خرید عطر مراجعه میکنید دقت کنید عطرهایی که شیشه‌ی تیره و رنگ گرمی دارند، معمولا بوی تند و گرمی داشته و برای فصول سرد سال مناسب هستند. این نکته درباره‌ی عطرهای خنک برعکس است. یعنی هرچه شیشه‌ی عطر شفاف‌تر بوده و رنگ روشن‌تری داشته باشد، بوی خنک‌تری هم خواهد داشت.
توصیه می‌کنیم که یک نوع عطر خاص را انتخاب کرده و آن را رها نکنید. این وفاداری نوعی امضای عطر را برای شما در بین اطرافیانتان ایجاد می‌کند. این موضوع به این معنی نیست که فقط از یک عطر استفاده کنید. برای هر مکان و زمانی عطر خاص آن را انتخاب و استفاده کنید. اگر این نکته را در نظر بگیرید، دیگر با تبلیغات عطرهای جدید، وسوسه ی خرید عطر و ادکلن را نخواهید داشت. هر عطر جدیدی الزاما خوب نیست. فقط باید در نظر داشته باشید که رعایت این نکته باعث ایجاد حس تکرار برای شما نشود. عطرها باید با لطافت و احتیاط استفاده شوند. درست مانند یک راز کوچک. برای بانوان بهترین نوع استفاده، اسپری کردن روی اطراف گردن، مچ، شال و روسری است.
چرا عطرها ماندگار نیستند؟ چرا عطری که قبلا بوی خوب و پخش قدرتمندی داشت حالا دیگر آن حس دوست‌داشتنی را منتقل نمی‌کند؟ این‌ها سوالاتی هستند که احتمالا برای شما هم به‌وجود آمده‌اند. ممکن است گمان ‌کنید عطری که خریداری کرده‌اید تقلبی است. در جواب این سوالات و ابهامات در خرید عطر به خصوص عطراصل می‌توان به چند نکته اشاره کرد. یکی از دلایل تغییر کیفی عطر، استفاده‌ی برندهای تولیدکننده‌ی عطر از ترکیب‌ها و اسانس‌های ارزان‌قیمت‌تر به‌منظور کاهش هزینه‌ی تولید است؛ یا این‌که بعضی از مواد به‌کاررفته را با مواد مشابه آن جایگزین می‌کنند. برای مثال چوب سدر ویرجینیا (برای مثال در ادو تویلت مردانه بولگاری مدل Aqva Pour Homme، ادو تویلت مردانه گوچی مدل Guilty Intense و ادو تویلت مردانه داویدف مدل Silver Shadow) را با چوب سدر معمولی (ادو تویلت مردانه جورجیو آرمانی مدل Armani Eau de Cèdre) یا چوب‌هایی مانند رزوود برزیلی (پرفیوم زنانه کلینیک مدل Aromatics Elixir) عوض می‌کنند. مسلما این تغییر اسانس، تغییر محسوسی را در رایحه‌ی کلی عطر ایجاد می‌کند.
اسانس‌های حیوانی (Tom Ford Noir Eau De Parfum For Men) اما قصه‌ی خاص خودشان را دارند. این اسانس‌ها که به شکل مستقیم از حیوانات گرفته می‌شوند، در سال‌های اخیر مورد انتقاد افراد و سازمان‌های حامی حیوانات قرار گرفته‌اند. این فشارها باعث می‌شود که مشک به‌صورت طبیعی و خالص در عطرها استفاده نشود. اگر از زاویه‌ی دیگری به تغییر ماندگاری و بوی عطرها نگاه کنیم، نکات جالبی دستگیرمان خواهد شد. برای مثال بوی گل رز بلغاری (ادو پرفیوم زنانه ژیوانشی Very Irresistible Happy 10 Years) در سال ۲۰۱۳ نسبت به همان اسانس در سال ۲۰۱۴ متفاوت است. همین تفاوت جزئی باعث می‌شود تا شما بوی عطر قبلی که در ذهنتان ماندگار شده را احساس نکنید. این حالت واقعا اجتناب‌ناپذیر و تا حد زیادی قابل‌قبول است. در کل ماندگاری عطرها یک موضوع نسبی بوده و به موارد زیادی مانند نوع و رنگ پوست، مقدار چربی پوست، محیط و شرایط نگه‌داری و غیره بستگی دارد. با این اوصاف اگر در زمان خرید عطر، انتخاب شما درست باشد، استفاده از آن لذت‌بخش بوده و همیشه شور و شوق خاصی برای اسپری کردن آن خواهید داشت. مبحث انتخاب و خرید عطر تا جایی اهمیت دارد که از آن در آروماتراپی (عطر درمانی) هم استفاده می‌شود. با این جمله دیگر حرفی درباره‌ی عطر و اهمیت استفاده از آن باقی نمی‌ماند.

تفاوت اصلی عطر زنانه با عطر مردانه در رایحه آن است. رایحه عطرهای مردانه معمولا گرم و تند هستند و اصولا به این نوع عطرها، عطرهای خاص می‎گویند.
عطرهای مردانه علاوه بر اینکه بویی تند و گرم دارند رنگی تیره، قهوه‌ای و یا مشکی دارند که معمولا این نوع عطرها را افراد ۲۵ سال به بالا استفاده می‎کنند.
اما عطرهای زنانه رایحه‌ای ملایم و سرد دارند که نسبت به عطرهای مردانه رایحه‌ای دلنشین و خنک دارند که علاقه و توجه خانم‎ها را در تمام سنین جلب می‎کند.
رنگ اسانس‎های زنانه بیشتر رنگ سفید و روشن یا زرد دارند. معمولا از عطرهای ملایم زنانه به خاطر رایحه دلنشینی که دارند آقایان نیز استفاده می‎کنند و در مورد خرید عطر این طور نیست که آن عطر حتما زنانه هست.
با توجه به تجربه فروش عطر بیش از ۴۰ درصد خانم‌ها رو به عطرهای تند و مردانه آوردند و دوست دارند عطرهای خاص استفاده کنند و برعکس آقایان از عطرهای ملایم و آرام استفاده می‎کنند.
در نهایت تفاوت بین عطرهای مردانه و عطرهای زنانه رایحه آنها است و بعد از آن، رنگ عطر دومین مشخصه‎ی تفاوت آنها است.

بهتره پیش از خرید عطر مدل عطر وادکلن رو تو اینترنت سرچ کنید و دقیق ظاهر اون رو ببینید .
کوچکترین تفاوت ها گاهی نشون دهنده تقلبی بودنه! البته گاهی و نه همیشه . چون بعضی مواقع کمپانی ها در دوره های زمانی مختلف پکیج عطرهاشون رو تغییر میدن که باید همیشه در جریان این تغییرات باشید . تا در زمان خرید عطر به مشکل برنخورید.

خیلی وقتا شده شما یک عطری رو جایی از طرف کسی که زده بو میکنید و از پخش بو و تمجید دیگران از اون رایحه لذت میبرید و ترجیح میدید که اگه قرار به خرید عطر باشه برید اون عطر رو خریداری کنید .. وقتی که خرید عطر رو انجام دادید و استفاده کردید میینید هیچکی به شما نمیگه ادکلن زدی .نزدی! اگر با ادکلن دوش هم گرفته باشید نهایتا ی ربع اول بوشو حس میکنید اونم با طعم الکل و دیگه تموم .

خیلی آدم بیخیالی باشید اون ادکلن رو میزارید کنار یا هدیه میدید به کسی،  و دیگه هم سمت اون فروشنده‌ای که پیش اون خرید عطر رو انجام دادید، نمیرید .حقیقت اینه که عطر و ادکلن های تقلبی به وفور در سطح شهر توسط هر دست فروش و خرده فروش داره فروخته میشه و حتی پشت ویترین خیلی از بوتیک ها و حتی جاهایی که شما اصلا خیال نمیکیند این عطر تقلبی باشه رسوخ کرده و اعتماد اجتماعی مردم را نسبت به عطر و ادکلن خدشه دار کرده است و جدا از این مساله عطر و ادکلن های تقلبی نیز آثار بسیار زیان باری به پوست و ریه شما به جا میزاره.

هنگام خرید عطر وادکلن به این نکته توجه کنید که اصولا عطر هایی که perfume باشند از دوام بیشتری نسبت به دیگر عطرها برخوردارند چون از نسبت اسانس بیشتری در آن عطر استفاده شده است .

توجه داشته باشید همه مغازه داران و بوتیک های خرده فروش رو نمیشه به فروش محصول تقلبی متهم کرد چون گاهی اوقات خود اونها هم فریب میخورند و به عنوان عطر اصل اقدام به خرید عطر وادکلن میکنند.توجه داشته باشید همه عطر و ادکلن فروشی های سطح شهر وارد کننده نیستند و خود اونها از بازار عمده محصولاتشون رو تهیه میکنند.
البته شرایط آب و هوایی هم بر رایحه عطر ها تاثیر میزاره مخصوصا رایحه های گیاهی بیش از دیگر رایحه ها در معرض تغییر هستند .

برای امتحان بوی یک عطر،هیچوقت شیشه اون رو مستقیما بو نکنید.چراکه فقط بوی الکل و پیش رایحه به مشام می رسه.همیشه عطر رو روی پوست امتحان کرده و بعد از حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه شروع به بررسی اون کنید.برای اطمینان از انتخابتون بهتره که مسافتی رو قدم بزنید تا محیط تاثیر خودش رو روی بوی عطر بزاره و بارها اون نقطه را بو کنید.

قبل از خرید عطر دلخواه،اشانتیون اون رو از فروشنده بخواهید و برای چند روز اون رو امتحان کنید.چراکه پوست هر شخص بو و ترشح شیمیایی مخصوص به خودش رو داره و بوی یک عطر روی پوست افراد مختلف، رایحه ی متفاوتی ایجاد می کند.

هیچ گاه بیشتر از سه عطر رو پشت سر هم امتحان نکنید.چراکه غدد بویایی شما دچار اشتباه می شوند.

سه دشمن اصلی عطر؛نور،دمای بالا و رطوبت هستند.پس عطر خودتون رو اگر به مقدار کم استفاده می کنید،در جعبه ی اصلی و بدور از گرما و رطوبت(به خصوص حمام ودستشویی) نگه دارید.
در پایان توصیه میکنیم صرفا از جاهای بسیار معتبر و ریشه دار اقدام به خرید عطر وادکلن کنید و هیچگاه در مساله خرید عطر و ادکلن قیمت بسیار زیاد یا قیمت پایین را نشانه اصل یا تقلبی بودن کالا تلقی نکنید .شما تصور کنید یک فروشگاهی را در خیابانی در فلان منطقه از تهران که اجاره ماهیانه آن بوتیک حداقل ده ملیون تومنه یعنی روزی 350 هزار تومن که سود کنه تازه اجاره مغازه در میاد.خودتون تصور کنید که چه سودی را باید برای محصولاتش در نظر بگیرد. متاسفانه هرکسی که وارد عرصه فروشگاه اینترنتی شده دست به فروش محصولات عطر و ادکلن زده و این اشخاص کوچکترین اطلاعی از اصل یا فرع بودن کالا ندارند و احتمال اینکه به خود اونها عطر تقلبی(آگاهانه یا ندانسته) داده بشه بسیار زیاده .

وقتی به فروشگاه برای خرید عطر و ادکلن (ادوکلن) می‌روید، فروشنده عطرهای زیادی را به شما پیشنهاد می‌دهد. باید خیلی مراقب باشید که دو یا سه نوع عطر را بیشتر بو نکنید. چون رایحه‌ی عطرها با هم مخلوط شده و دچار احساس سردرگمی می‌شوید و درنهایت انتخاب درستی نخواهید داشت.

خرید عطر از جمله کارهایی است که باید تاحدودی در آن تجربه داشته باشیم و کمی سخت گیرانه تر برخورد کنیم تا بتوانیم عطر اصل و اورجینالی خرید کنیم.

 

خرید عطر
خرید عطر

http://salam98.ir/

اولین نکته که در رابطه با خرید عطر باید رعایت کنید، تفکر و صبر است. حتما این سوال برای شما پیش می‌آید که صبر کردن برای خرید عطر چه معنا و مفهومی دارد. هنگام خرید عطر هرگز عجله نکنید. قبل از خرید ادکلن (ادوکلن) حتما آن را با دقت امتحان کنید. اهمیت این نکته یک دلیل ساده و مهم دارد، عطرها بوی واقعی خود را در لحظات اول آشکار نمی‌کنند. عطر را روی پوست و محل نبض خود اسپری کرده و به آن کمی زمان بدهید تا به‌اصطلاح جا بیفتد. درست هنگامی‌که بوی نُت‌های میانی آشکار شود، متوجه بوی اصلی عطر خواهید شد.

خرید عطر
خرید عطر

http://shamimeatr.blogspot.nl/

 

مردم به خصوص خانم های جوان به زیبایی و سلامت پوست خود بسیار اهمیت می دهند و هنگام خرید عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی علاقه به خرید مدل اصل آنها هستند.

خرید عطر و ادکلن در جامعه امروز یکی از مهمترین اصول زبایی و پاکیزگی و همچنین خرید عطر اصل جزء مهارت برا خریدار محسوب می شود، ما در این مقاله به چند نکته در رابطه با خرید عطر اشاره می کنیم.

خرید عطر
خرید عطر

https://atretameshk.wordpress.com/

اولین نکته که در رابطه با خرید عطر باید رعایت کنید، تفکر و صبر است. حتما این سوال برای شما پیش می‌آید که صبر کردن برای خرید عطر چه معنا و مفهومی دارد. هنگام خرید عطر هرگز عجله نکنید. قبل از خرید ادکلن (ادوکلن) حتما آن را با دقت امتحان کنید. اهمیت این نکته یک دلیل ساده و مهم دارد، عطرها بوی واقعی خود را در لحظات اول آشکار نمی‌کنند. عطر را روی پوست و محل نبض خود اسپری کرده و به آن کمی زمان بدهید تا به‌اصطلاح جا بیفتد. درست هنگامی‌که بوی نُت‌های میانی آشکار شود، متوجه بوی اصلی عطر خواهید شد.
وقتی به فروشگاه عطر و ادکلن (ادوکلن) می‌روید، فروشنده عطرهای زیادی را به شما پیشنهاد می‌دهد. باید خیلی مراقب باشید که دو یا سه نوع عطر را بیشتر بو نکنید. چون رایحه‌ی عطرها با هم مخلوط شده و دچار احساس سردرگمی می‌شوید و درنهایت انتخاب درستی نخواهید داشت.

 

خرید عطر
خرید عطر

http://perfumes724.mihanblog.com/

این سوالی است که معمولا در ذهن خیلی از دوستداران و طرفداران دنیای مد و زیبایی به خصوص هنگام خرید عطر نقش میبندد و معمولا کسی برای آن پاسخ درستی را ارائه نمیکند ولی ما در این مقاله قصد داریم پاسخ این سوال را با صراحت بیان کنیم تا ابهاماتی که در ذهن افراد در مورد قیمت عطر و ادکلن (ادوکلن) اصل و ارجینال هست برطرف شود

اولین نکاتی که در رابطه با خرید عطر و ادکلن باید در نظر داشت این است که عطر و ادکلن یک کالای لوکس محسوب میشود و در ضمن یک کالای وارداتی است و به هیچ عنوان در داخل کشور تولید مشابه نمیشود پس بنا براین در همین ابتدا میتوان نتیجه گرفت که تقریبا تمامی عطرو ادکلن های اورجینال و اصل از یک قیمت جهانی تبعیت میکنند و یک مبدا و مرجع بین المللی قیمت آن را تعیین میکند

و با توجه به این که ارز اول بین المللی در کشور ما دلار است، قیمت عطر و ادکلن اصل و اورجینال با قیمت ارز (مشخصا دلار) تعیین میشود و با نوسانات قیمت ارز معمولا قیمت این گونه کالاهای لوکس که طبعا وارداتی هستند کمی تغییر خواهد کرد.

خرید عطر
خرید عطر

http://mededu13.ir/

خرید عطر از جمله کارهایی است که باید تاحدودی در آن تجربه داشته باشیم و کمی سخت گیرانه تر برخورد کنیم تا بتوانیم عطر اصل و اورجینالی خرید کنیم. حالا بیایید با دیدگاهی متفاوت به خرید عطر و نحوه‌ی انتخاب عطر نگاه کنیم. عطرها جزو پرمصرف‌ترین وسایل شخصی به‌حساب می‌آیند. اهمیت این موضوع را می‌توان از تعدد برندهای عطر و درآمد عجیب‌وغریب و کسب‌وکار پرسودشان دریافت. این شرکت‌ها برای اینکه عطر دلخواه شما را تولید کنند، ماه‌ها و حتی سال‌ها روی طراحی شیشه و فرمولاسیون عطر موردنظرشان کار می‌کنند. در این میان نقش عطرسازها برجسته‌تر از بقیه است. از این نکته که بگذریم، شما درنهایت تمام این مراحل را با خرید عطر موردعلاقه تان به پایان میرسانید. پس خیلی سریع چند نکته‌ی مهم درباره‌ی نحوه ی خرید عطر را با هم مرور می‌کنیم.

خرید عطر
خرید عطر

http://atrebanafsh..com/

خرید عطر از جمله کارهایی است که باید تاحدودی در آن تجربه داشته باشیم و کمی سخت گیرانه تر برخورد کنیم تا بتوانیم عطر اصل و اورجینالی خرید کنیم. حالا بیایید با دیدگاهی متفاوت به خرید عطر و نحوه‌ی انتخاب عطر نگاه کنیم. عطرها جزو پرمصرف‌ترین وسایل شخصی به‌حساب می‌آیند. اهمیت این موضوع را می‌توان از تعدد برندهای عطر و درآمد عجیب‌وغریب و کسب‌وکار پرسودشان دریافت. این شرکت‌ها برای اینکه عطر دلخواه شما را تولید کنند، ماه‌ها و حتی سال‌ها روی طراحی شیشه و فرمولاسیون عطر موردنظرشان کار می‌کنند. در این میان نقش عطرسازها برجسته‌تر از بقیه است. از این نکته که بگذریم، شما درنهایت تمام این مراحل را با خرید عطر موردعلاقه تان به پایان میرسانید. پس خیلی سریع چند نکته‌ی مهم درباره‌ی نحوه ی خرید عطر را با هم مرور می‌کنیم.

خرید عطر
خرید عطر

http://razeatr.blog.ir/

خرید عطر از جمله کارهایی است که باید تاحدودی در آن تجربه داشته باشیم و کمی سخت گیرانه تر برخورد کنیم تا بتوانیم عطر اصل و اورجینالی خرید کنیم. حالا بیایید با دیدگاهی متفاوت به خرید عطر و نحوه‌ی انتخاب عطر نگاه کنیم. عطرها جزو پرمصرف‌ترین وسایل شخصی به‌حساب می‌آیند. اهمیت این موضوع را می‌توان از تعدد برندهای عطر و درآمد عجیب‌وغریب و کسب‌وکار پرسودشان دریافت. این شرکت‌ها برای اینکه عطر دلخواه شما را تولید کنند، ماه‌ها و حتی سال‌ها روی طراحی شیشه و فرمولاسیون عطر موردنظرشان کار می‌کنند. در این میان نقش عطرسازها برجسته‌تر از بقیه است. از این نکته که بگذریم، شما درنهایت تمام این مراحل را با خرید عطر موردعلاقه تان به پایان میرسانید. پس خیلی سریع چند نکته‌ی مهم درباره‌ی نحوه ی خرید عطر را با هم مرور می‌کنیم.

اولین نکته که در رابطه با خرید عطر باید رعایت کنید، تفکر و صبر است. حتما این سوال برای شما پیش می‌آید که صبر کردن برای خرید عطر چه معنا و مفهومی دارد. هنگام خرید عطر هرگز عجله نکنید. قبل از خرید ادکلن (ادوکلن) حتما آن را با دقت امتحان کنید. اهمیت این نکته یک دلیل ساده و مهم دارد، عطرها بوی واقعی خود را در لحظات اول آشکار نمی‌کنند. عطر را روی پوست و محل نبض خود اسپری کرده و به آن کمی زمان بدهید تا به‌اصطلاح جا بیفتد. درست هنگامی‌که بوی نُت‌های میانی آشکار شود، متوجه بوی اصلی عطر خواهید شد.
وقتی به فروشگاه عطر و ادکلن (ادوکلن) می‌روید، فروشنده عطرهای زیادی را به شما پیشنهاد می‌دهد. باید خیلی مراقب باشید که دو یا سه نوع عطر را بیشتر بو نکنید. چون رایحه‌ی عطرها با هم مخلوط شده و دچار احساس سردرگمی می‌شوید و درنهایت انتخاب درستی نخواهید داشت.
نکته‌ی دیگری که باید به آن اشاره کنیم، فصل‌های سال هستند. اگر در فصل موردنظر عطر متناسب با آن را استفاده کنید، مطمئن باشید که درست به هدف زده‌اید. اگر در فصول سرد سال، قصد خرید عطر و ادکلن (ادوکلن) را دارید، عطرهای گرم، تند و ملایم بهترین گزینه به‌حساب می‌آیند. در این فصول عطرها پایداری بهتری دارند. اما برای فصل های بهار و تمام تابستان باید از عطرهای تند و خنکی که پخش بوی بالایی دارند استفاده کنید.
هنگامی که برای خرید عطر مراجعه میکنید دقت کنید عطرهایی که شیشه‌ی تیره و رنگ گرمی دارند، معمولا بوی تند و گرمی داشته و برای فصول سرد سال مناسب هستند. این نکته درباره‌ی عطرهای خنک برعکس است. یعنی هرچه شیشه‌ی عطر شفاف‌تر بوده و رنگ روشن‌تری داشته باشد، بوی خنک‌تری هم خواهد داشت.
برای اینکه بهترین نتیجه را از عطر خود بگیرید، لازم است که پوست خود را تمیز بشویید. بعضی از پوست‌ها هستند که اثر و بوی عطر را کم‌رنگ کرده و در مواردی کاملا از بین می‌برند. در این موارد مشورت با متخصص پوست را فراموش نکنید. عطرها روی پوست‌های چرب عملکرد بهتری دارند. اگر پوست شما خشک باشد، می‌توانید از کرم مرطوب‌کننده استفاده کرده و پس‌ازآن عطر را روی محل نبضتان اسپری کنید. عطر را باید در نقاطی از پوست بدن اسپری کنید که دارای نبض هستند. جریان خون عبوری در این نقاط زیاد است و باعث پخش بیشتر بوی عطر می‌شود. نقاطی مانند مچ دست، گردن، قفسه‌ی سینه و داخل آرنج بهترین نقاطی هستند که می‌توانید عطر را روی آن اسپری کنید. رعایت این نکته به ماندگاری بیشتر عطر روی پوست شما کمک زیادی کرده و شما را از اسپری‌های چندباره بی‌نیاز می‌کند.
توصیه می‌کنیم که یک نوع عطر خاص را انتخاب کرده و آن را رها نکنید. این وفاداری نوعی امضای عطر را برای شما در بین اطرافیانتان ایجاد می‌کند. این موضوع به این معنی نیست که فقط از یک عطر استفاده کنید. برای هر مکان و زمانی عطر خاص آن را انتخاب و استفاده کنید. اگر این نکته را در نظر بگیرید، دیگر با تبلیغات عطرهای جدید، وسوسه ی خرید عطر و ادکلن را نخواهید داشت. هر عطر جدیدی الزاما خوب نیست. فقط باید در نظر داشته باشید که رعایت این نکته باعث ایجاد حس تکرار برای شما نشود. عطرها باید با لطافت و احتیاط استفاده شوند. درست مانند یک راز کوچک. برای بانوان بهترین نوع استفاده، اسپری کردن روی اطراف گردن، مچ، شال و روسری است.
عطرها در ترکیب خود رایحه‌ی مشک دارند. این نُت بویایی برای اکثر افراد دوست‌داشتنی است. ترجیحا از عطری که بوی غذا، شکلات و وانیل دارد کمتر استفاده کنید تا شما را به یاد مفهوم یا غذای مشخصی نیندازد. بگذارید عطر شما را با بوی مرموز و پیچیده‌اش به مکان‌ها و افکاری که تابه‌حال تجربه نکرده‌اید ببرد. این کار حس خوبی به شما و حتی اطرافیانتان خواهد داد. حسی که هر بار نمی‌دانید شما را به کجا خواهد برد. برند، نام و نشان و تبلیغات یک عطر، دلیل محکمی برای اثبات کیفیت در خرید عطر نیست. چه‌بسا عطرهایی مانند Fredric Malle و Serge Lutens با وجود عطر لوکس و مشهوری مانند Shalimar از برند مشهور گرلن طرفداران پروپاقرص و دوآتشه‌ی خود را دارند. عطرها را با هم مخلوط نکنید. اگر فکر می‌کنید که درآمیختن دو یا چند عطر خوب باعث ایجاد یک رایحه‌ی استثنایی خواهد شد، کاملا در اشتباهید. این کار نتیجه‌ی مناسبی نخواهد داشت. چون برای ساخت عطرها، عملیات و مراحل دشوار و پیچیده‌ای طی می‌شود و این مراحل برای هر عطر متفاوت است. درنتیجه مخلوط کردن عطرها با هم باعث اختلال و تضاد محسوسی خواهد شد.
چرا عطرها ماندگار نیستند؟ چرا عطری که قبلا بوی خوب و پخش قدرتمندی داشت حالا دیگر آن حس دوست‌داشتنی را منتقل نمی‌کند؟ این‌ها سوالاتی هستند که احتمالا برای شما هم به‌وجود آمده‌اند. ممکن است گمان ‌کنید عطری که خریداری کرده‌اید تقلبی است. در جواب این سوالات و ابهامات در خرید عطر به خصوص عطراصل می‌توان به چند نکته اشاره کرد. یکی از دلایل تغییر کیفی عطر، استفاده‌ی برندهای تولیدکننده‌ی عطر از ترکیب‌ها و اسانس‌های ارزان‌قیمت‌تر به‌منظور کاهش هزینه‌ی تولید است؛ یا این‌که بعضی از مواد به‌کاررفته را با مواد مشابه آن جایگزین می‌کنند. برای مثال چوب سدر ویرجینیا (برای مثال در ادو تویلت مردانه بولگاری مدل Aqva Pour Homme، ادو تویلت مردانه گوچی مدل Guilty Intense و ادو تویلت مردانه داویدف مدل Silver Shadow) را با چوب سدر معمولی (ادو تویلت مردانه جورجیو آرمانی مدل Armani Eau de Cèdre) یا چوب‌هایی مانند رزوود برزیلی (پرفیوم زنانه کلینیک مدل Aromatics Elixir) عوض می‌کنند. مسلما این تغییر اسانس، تغییر محسوسی را در رایحه‌ی کلی عطر ایجاد می‌کند.
اسانس‌های حیوانی (Tom Ford Noir Eau De Parfum For Men) اما قصه‌ی خاص خودشان را دارند. این اسانس‌ها که به شکل مستقیم از حیوانات گرفته می‌شوند، در سال‌های اخیر مورد انتقاد افراد و سازمان‌های حامی حیوانات قرار گرفته‌اند. این فشارها باعث می‌شود که مشک به‌صورت طبیعی و خالص در عطرها استفاده نشود. اگر از زاویه‌ی دیگری به تغییر ماندگاری و بوی عطرها نگاه کنیم، نکات جالبی دستگیرمان خواهد شد. برای مثال بوی گل رز بلغاری (ادو پرفیوم زنانه ژیوانشی Very Irresistible Happy 10 Years) در سال ۲۰۱۳ نسبت به همان اسانس در سال ۲۰۱۴ متفاوت است. همین تفاوت جزئی باعث می‌شود تا شما بوی عطر قبلی که در ذهنتان ماندگار شده را احساس نکنید. این حالت واقعا اجتناب‌ناپذیر و تا حد زیادی قابل‌قبول است. در کل ماندگاری عطرها یک موضوع نسبی بوده و به موارد زیادی مانند نوع و رنگ پوست، مقدار چربی پوست، محیط و شرایط نگه‌داری و غیره بستگی دارد. با این اوصاف اگر در زمان خرید عطر، انتخاب شما درست باشد، استفاده از آن لذت‌بخش بوده و همیشه شور و شوق خاصی برای اسپری کردن آن خواهید داشت. مبحث انتخاب و خرید عطر تا جایی اهمیت دارد که از آن در آروماتراپی (عطر درمانی) هم استفاده می‌شود. با این جمله دیگر حرفی درباره‌ی عطر و اهمیت استفاده از آن باقی نمی‌ماند.

سالها قبل وقتی وارد حرفه عطر و ادکلن شدم فکر نمیکردم که روزی فرا برسد که یکی از مهمترین و پرچالش ترین مسائل مردم در این حوزه خرید عطر و ادکلن اصل و اورجینال باشد.
اولین نکته که در رابطه با خرید عطر باید رعایت کنید، تفکر و صبر است. حتما این سوال برای شما پیش می‌آید که صبر کردن برای خرید عطر چه معنا و مفهومی دارد. اما توجه کنید که هنگام انتخاب و خرید عطر هرگز عجله نکنید.

انتخاب عطر یکی از سخت‎ترین کارهایی است که نیاز به دقت زیادی دارد. این امر را با سخت‎گیری و گهگاهی به سادگی انجام می‎دهیم. حالا بیایید در انتخاب عطر دیدگاهی متفاوت را تجربه کنیم. عطر و ادکلن ها از پرمصرف‎ترین وسیله‎های شخصی محسوب می‎شود. وجود تعداد زیاد برند‌های معتبر عطر و درآمد زیاد آنها، نشان دهنده‎ی اهمیت موضوع انتخاب و استفاده از عطر است. کمپانی‎های تولیدکننده‎ عطر در مسیر رقابت با همکاران خود، ماه‎ها و حتی سال‎ها روی طراحی و دیزاین بطری و فرمولاسیون عطر‌‎ها کار می‎کنند. در این میان نقش عطرسازها برجسته‌تر از بقیه است. از این نکته که بگذریم، شما درنهایت عطر تولید شده را خریده و استفاده می‌کنید. اما لازم به ذکر نکات مهم و ضروری است تا روند و پروسه انتخاب و خرید عطر برای شما راحت و آسان شود.


در سالهای نه چندان دور ( کمتر از 20 سال پیش) عطر و ادکلن ها تقریبا نمونه تقلبی نداشت و هنگام خرید عطر نیازی به دقت فراوان در این حوزه نبود. ولی امروزه و با گذشت سالها از آن زمان خرید عطر و ادکلن اصل به یک معضل و چالش تبدیل شده و برای پیروز شدن در این چالش باید دقت فراوانی به خرج داد

همیشه برای خرید عطر و ادکلن اصل باید یک سری اصول اولیه را رعایت کنیم. این اصول به چند بخش تقسیم میشود:

باید قبل از خرید عطر و ادکلن اصل توجه داشته باشیم که آیا قبلا از آن ادکلن خاص استفاده کرده ایم یا خیر

یا این که توقع ما از آن عطر و ادکلن خاص چیست؟ و مطمئن شویم که به اندازه منطقی و صحیح از آن عطر انتظار داریم

همیشه خرید عطر و ادکلن اصل را از مراکز مطمئن و معتبر انجام دهیم

به هنگام خرید عطر و ادکلن اصل و ارجینال توجه داشته باشیم که قیمت ارائه شده خیلی پایین تر از قیمت واقعی آن عطر و ادکلن نباشد

یک توصیه دیگر هنگام خرید عطر و ادکلن اصل و اورجینال این است که اگر قبل از آن ادکلن استفاده کرده ایم شیشه و جعبه آن را با خود بیاوریم تا حداقل یک مقایسه ظاهری با ادکلنی که قصد خریدش را داریم انجام داده باشیم.

بسیار مهم است که همیشه کالاهایی استفاده وخریداری کنیم که اصل باشند زیرا خرید محصولات اصل بغیراز دوام بیشتر موجب سلامتی پوست و بدن ما می شود.

اولین نکته که در رابطه با خرید عطر باید رعایت کنید، تفکر و صبر است. حتما این سوال برای شما پیش می‌آید که صبر کردن برای خرید عطر چه معنا و مفهومی دارد. هنگام خرید عطر هرگز عجله نکنید. قبل از خرید ادکلن (ادوکلن) حتما آن را با دقت امتحان کنید. اهمیت این نکته یک دلیل ساده و مهم دارد، عطرها بوی واقعی خود را در لحظات اول آشکار نمی‌کنند. عطر را روی پوست و محل نبض خود اسپری کرده و به آن کمی زمان بدهید تا به‌اصطلاح جا بیفتد. درست هنگامی‌که بوی نُت‌های میانی آشکار شود، متوجه بوی اصلی عطر خواهید شد.
وقتی به فروشگاه عطر و ادکلن (ادوکلن) می‌روید، فروشنده عطرهای زیادی را به شما پیشنهاد می‌دهد. باید خیلی مراقب باشید که دو یا سه نوع عطر را بیشتر بو نکنید. چون رایحه‌ی عطرها با هم مخلوط شده و دچار احساس سردرگمی می‌شوید و درنهایت انتخاب درستی نخواهید داشت.
نکته‌ی دیگری که باید به آن اشاره کنیم، فصل‌های سال هستند. اگر در فصل موردنظر عطر متناسب با آن را استفاده کنید، مطمئن باشید که درست به هدف زده‌اید. اگر در فصول سرد سال، قصد خرید عطر و ادکلن (ادوکلن) را دارید، عطرهای گرم، تند و ملایم بهترین گزینه به‌حساب می‌آیند. در این فصول عطرها پایداری بهتری دارند. اما برای فصل های بهار و تمام تابستان باید از عطرهای تند و خنکی که پخش بوی بالایی دارند استفاده کنید.
هنگامی که برای خرید عطر مراجعه میکنید دقت کنید عطرهایی که شیشه‌ی تیره و رنگ گرمی دارند، معمولا بوی تند و گرمی داشته و برای فصول سرد سال مناسب هستند. این نکته درباره‌ی عطرهای خنک برعکس است. یعنی هرچه شیشه‌ی عطر شفاف‌تر بوده و رنگ روشن‌تری داشته باشد، بوی خنک‌تری هم خواهد داشت.
برای اینکه بهترین نتیجه را از عطر خود بگیرید، لازم است که پوست خود را تمیز بشویید. بعضی از پوست‌ها هستند که اثر و بوی عطر را کم‌رنگ کرده و در مواردی کاملا از بین می‌برند. در این موارد مشورت با متخصص پوست را فراموش نکنید. عطرها روی پوست‌های چرب عملکرد بهتری دارند. اگر پوست شما خشک باشد، می‌توانید از کرم مرطوب‌کننده استفاده کرده و پس‌ازآن عطر را روی محل نبضتان اسپری کنید. عطر را باید در نقاطی از پوست بدن اسپری کنید که دارای نبض هستند. جریان خون عبوری در این نقاط زیاد است و باعث پخش بیشتر بوی عطر می‌شود. نقاطی مانند مچ دست، گردن، قفسه‌ی سینه و داخل آرنج بهترین نقاطی هستند که می‌توانید عطر را روی آن اسپری کنید. رعایت این نکته به ماندگاری بیشتر عطر روی پوست شما کمک زیادی کرده و شما را از اسپری‌های چندباره بی‌نیاز می‌کند.
توصیه می‌کنیم که یک نوع عطر خاص را انتخاب کرده و آن را رها نکنید. این وفاداری نوعی امضای عطر را برای شما در بین اطرافیانتان ایجاد می‌کند. این موضوع به این معنی نیست که فقط از یک عطر استفاده کنید. برای هر مکان و زمانی عطر خاص آن را انتخاب و استفاده کنید. اگر این نکته را در نظر بگیرید، دیگر با تبلیغات عطرهای جدید، وسوسه ی خرید عطر و ادکلن را نخواهید داشت. هر عطر جدیدی الزاما خوب نیست. فقط باید در نظر داشته باشید که رعایت این نکته باعث ایجاد حس تکرار برای شما نشود. عطرها باید با لطافت و احتیاط استفاده شوند. درست مانند یک راز کوچک. برای بانوان بهترین نوع استفاده، اسپری کردن روی اطراف گردن، مچ، شال و روسری است.
عطرها در ترکیب خود رایحه‌ی مشک دارند. این نُت بویایی برای اکثر افراد دوست‌داشتنی است. ترجیحا از عطری که بوی غذا، شکلات و وانیل دارد کمتر استفاده کنید تا شما را به یاد مفهوم یا غذای مشخصی نیندازد. بگذارید عطر شما را با بوی مرموز و پیچیده‌اش به مکان‌ها و افکاری که تابه‌حال تجربه نکرده‌اید ببرد. این کار حس خوبی به شما و حتی اطرافیانتان خواهد داد. حسی که هر بار نمی‌دانید شما را به کجا خواهد برد. برند، نام و نشان و تبلیغات یک عطر، دلیل محکمی برای اثبات کیفیت در خرید عطر نیست. چه‌بسا عطرهایی مانند Fredric Malle و Serge Lutens با وجود عطر لوکس و مشهوری مانند Shalimar از برند مشهور گرلن طرفداران پروپاقرص و دوآتشه‌ی خود را دارند. عطرها را با هم مخلوط نکنید. اگر فکر می‌کنید که درآمیختن دو یا چند عطر خوب باعث ایجاد یک رایحه‌ی استثنایی خواهد شد، کاملا در اشتباهید. این کار نتیجه‌ی مناسبی نخواهد داشت. چون برای ساخت عطرها، عملیات و مراحل دشوار و پیچیده‌ای طی می‌شود و این مراحل برای هر عطر متفاوت است. درنتیجه مخلوط کردن عطرها با هم باعث اختلال و تضاد محسوسی خواهد شد.
چرا عطرها ماندگار نیستند؟ چرا عطری که قبلا بوی خوب و پخش قدرتمندی داشت حالا دیگر آن حس دوست‌داشتنی را منتقل نمی‌کند؟ این‌ها سوالاتی هستند که احتمالا برای شما هم به‌وجود آمده‌اند. ممکن است گمان ‌کنید عطری که خریداری کرده‌اید تقلبی است. در جواب این سوالات و ابهامات در خرید عطر به خصوص عطراصل می‌توان به چند نکته اشاره کرد. یکی از دلایل تغییر کیفی عطر، استفاده‌ی برندهای تولیدکننده‌ی عطر از ترکیب‌ها و اسانس‌های ارزان‌قیمت‌تر به‌منظور کاهش هزینه‌ی تولید است؛ یا این‌که بعضی از مواد به‌کاررفته را با مواد مشابه آن جایگزین می‌کنند. برای مثال چوب سدر ویرجینیا (برای مثال در ادو تویلت مردانه بولگاری مدل Aqva Pour Homme، ادو تویلت مردانه گوچی مدل Guilty Intense و ادو تویلت مردانه داویدف مدل Silver Shadow) را با چوب سدر معمولی (ادو تویلت مردانه جورجیو آرمانی مدل Armani Eau de Cèdre) یا چوب‌هایی مانند رزوود برزیلی (پرفیوم زنانه کلینیک مدل Aromatics Elixir) عوض می‌کنند. مسلما این تغییر اسانس، تغییر محسوسی را در رایحه‌ی کلی عطر ایجاد می‌کند.
اسانس‌های حیوانی (Tom Ford Noir Eau De Parfum For Men) اما قصه‌ی خاص خودشان را دارند. این اسانس‌ها که به شکل مستقیم از حیوانات گرفته می‌شوند، در سال‌های اخیر مورد انتقاد افراد و سازمان‌های حامی حیوانات قرار گرفته‌اند. این فشارها باعث می‌شود که مشک به‌صورت طبیعی و خالص در عطرها استفاده نشود. اگر از زاویه‌ی دیگری به تغییر ماندگاری و بوی عطرها نگاه کنیم، نکات جالبی دستگیرمان خواهد شد. برای مثال بوی گل رز بلغاری (ادو پرفیوم زنانه ژیوانشی Very Irresistible Happy 10 Years) در سال ۲۰۱۳ نسبت به همان اسانس در سال ۲۰۱۴ متفاوت است. همین تفاوت جزئی باعث می‌شود تا شما بوی عطر قبلی که در ذهنتان ماندگار شده را احساس نکنید. این حالت واقعا اجتناب‌ناپذیر و تا حد زیادی قابل‌قبول است. در کل ماندگاری عطرها یک موضوع نسبی بوده و به موارد زیادی مانند نوع و رنگ پوست، مقدار چربی پوست، محیط و شرایط نگه‌داری و غیره بستگی دارد. با این اوصاف اگر در زمان خرید عطر، انتخاب شما درست باشد، استفاده از آن لذت‌بخش بوده و همیشه شور و شوق خاصی برای اسپری کردن آن خواهید داشت. مبحث انتخاب و خرید عطر تا جایی اهمیت دارد که از آن در آروماتراپی (عطر درمانی) هم استفاده می‌شود. با این جمله دیگر حرفی درباره‌ی عطر و اهمیت استفاده از آن باقی نمی‌ماند.

 

 

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQEo8luZZt30EvI8M_vvCO9xacHNuxsjs7fq5oA1WtxQB3FCY3ngA


در این مقاله نکات مهم در رابطه با خرید عطر و ادکلن را بیان می کنیم.
یونانیهای قدیم، جذاب بودن را یک نیروی الهی می‌دانستند که با فرد زاده می‌شود و آدم‌های عادی از وجودش بی‌بهره‌اند. اما روانشناسان امروزی می‌گویند کاریزما و جذابیت، بیشتر از آنکه یک نیروی معجزه‌آسا باشد، یک مهارت است؛ مهارتی که با تسلط بر حرکات چهره، بدن، پوشش ، آرایش ، بوی خوش و حتی تک‌تک واژه‌هایتان می‌توانید از آن بهره‌مند شوید. برای جذاب بودن،‌ بیشتر از آنکه به یک نیروی مادرزاد یا دانش خارق‌العاده نیاز داشته باشید، به مهارت‌هایی ازقبیل درست راه رفتن و نشستن ، هارمونی در پوشش ، انتخاب درست عطر ، درست سخن گفتن و هدف‌گیری درست پیام و …. نیاز دارید، پس از همین حالا شروع کنید و شما هم جذاب شوید.
در مقاله “روش اصولی خرید عطر برای خانم های جوان چیست؟” ایده های مختلف مجذوب کردن حس بویایی مردها را به شما معرفی می کنیم. برای این منظور به خاطرات دوران کودکی، رایحه غذاهای مورد علاقه و عطرهایی که برای خود یا شما می پسندد اشاره می کنیم.

خرید عطر و ادکلن در جامعه امروز یکی از مهمترین اصول زیبایی و پاکیزگی و همچنین خرید عطر اصل جزء مهارت برای خریدار محسوب می شود.

برای همه ما بوهای خاصی است که احساس امنیت و شادی را در ما زنده میکند: این رایحه میتواند بوی چمن باران خورده، نان تازه، یک صابون خاص، یا بوی لباسهای خیس باشد. خیلی از مردها به بعضی بوهای خاص حساس هستند و درواقع، شاید راهی که می توانید به مرد مورد علاقه تان نزدیک شوید، از راه دلش نباشد و از راه بینی او باشد.
از بوی چه غذاهایی خوشش می آید و خوشش نمی آید؟

ممکن است یک شب با او غذا پخته باشید یا در رستوران بوی پنیر پارمیسان یا گیاهانی با بوی تند را استنشاق کرده باشید. باید به واکنش او توجه کنید. آیا او مجذوب بوی غذاهای خاصی می شود یا از آنها بدش می آید؟
از او بخواهید واکنشش را برای شما توصیف کند. این رایحه می تواند رابطه ای با دوران کودکی او یا یک موقعیت شاد یا بد قدیمی داشته باشد.مثلاً اگر متوجه شدید که طرف مورد علاقه تان به بوی وانیل تمایل دارد، می توانید دنبال عطری برای خودتان بگردید که با رایحه وانیل باشد. یا دسرهای خوشمزه وانیلی برای او درست کنید.
چه بوهایی دور و برش وجود دارد؟

حتی اگر مثل کارآگاه ها همه آپارتمانش را برای پیدا کردن بو و عطرهای مورد علاقه اش زیر و رو نکنید، هنوز هم می توانید با دقت به جزئیات زندگی روزمره اش، بوهای مورد علاقه او را پیدا کنید. ببینید برای شستن لباسهایش از چه پودری استفاده می کند؟ لوازم خانه اش چه نوعی است؟ آیا آنها را به خاطر بویشان انتخاب کرده است یا اصلاً بوی آنها برایش مهم نیست؟ لوازم خانه اش نشان می دهد که چقدر حس بویایی دقیقی دارد و مسئله بو و رایحه چقدر برایش اهمیت دارد.حمام خانه بهترین نقطه برای پیدا کردن بوهای مورد علاقه اوست. صابون و شامپویش را بو کنید. کرم مرطوب کننده اش را هم همینطور. آیا بوی خاصی را پیدا می کنید که در همه آنها مشترک باشد؟ افترشیو یا ادکلنش هم می تواند روشن ترین نشانه بوهایی باشد که دوست دارد. از این گذشته، اگر او از این بو برای روی صورت و بدنش استفاده می کند، پس مطمئناً اهمیت ویژه ای برایش دارد.
رایحه زنانه

یادتان باشد، طرفتان همانقدر که از بوی عطر خودش لذت می برد، مطمئناً بوی عطر شما هم اهمیت زیادی برایش دارد. خیلی از مردها درمورد بوی شما خیلی رک هستند و نظرشان را راحت به شما می گویند. دقت کنید و به نظری که درمورد عطرتان می دهد خوب توجه کنید. اگر وقتی بغلتان کرده است با حس خوبی می گوید، “وای، تو فوق العاده ای”، مطمئن باشید که بهترین عطر را برای خودتان انتخاب کرده اید.

با دقت به اولویت ها و علایق بویایی طرفتان مطمئن باشید که نتیجه خوبی عایدتان می شود. اگر بعضی بوهای خاص که در خانه اش یا جایی در زندگیش پیدا کرده اید را برایش زنده کنید مطمئن باشید از اینکه شما را در زندگی خود دارد بی نهایت احساس خوشبختی می کند. البته قدرت بویایی را نباید در محوطه خانه او منحصر کنید. باید بوهایی را که بیشتری تاثیر را روی او دارند پیدا کنید و این بوها را روی پوستتان، در آشپزخانه و در اتاق خوابتان در معرض توجه اش قرار دهید و مطمئن باشید که او را بیش از پیش مجذوب خودتان خواهید کرد.

قاط تمایز عطر های مردانه و زنانه در چیست؟

این سوالیست که در ذهن خیلی از دوستداران دنیای مد و زیبایی و البته عطر و ادکلن همیشه مطرح میشود و طرفداران خرید عطر و ادکلن از خود میپرسند چرا باید با توجه به جنسیت خود عطر انتخاب کنیم!

اولین نکته ای که باید در این خصوص بررسی کرد این است که معمولا وقتی بوی یک عطر به مشام انسان میخورد تشخیص این که عطر مورد نظر زنانه است یا مردانه اصولا کار سختی نیست و با کمی دقت و تمرکز میتوان به جواب این سوال دست یافت

این موضوع نشانگر این میباشد که نقاط تمایز عطرهای زنانه و مردانه به اندازه ای است که با کمی دقت در نوع رایحه آن قابل تشخیص است

اما این تفاوت ها در چیست؟؟؟

اولین موضوع تفاوت در ساختار پوست مردان و زنان است که نشان میدهد خانم ها اصولا پوستی لطیف تر از آقایان دارند،پس باید تناسبی بین عطر و پوست وجود داشته باشد

نکته بعدی نگاه روانی جامعه به این مسئله است  که مثلا انتظار داریم یک خانم از عطری با رایحه های لطیف مانند رایحه گل استفاده کند. این در حالیست که در عطر های مردانه تقریبا به هیچ عنوان از رایحه گل استفاده نمیشود و انتظار از آقایان رایحه هایی معمولا روبه تلخ و تندی میباشد
هیچ گاه بیشتر از سه عطر رو پشت سر هم امتحان نکنید.چراکه غدد بویایی شما دچار اشتباه می شوند.

سه دشمن اصلی عطر؛نور،دمای بالا و رطوبت هستند.پس عطر خودتون رو اگر به مقدار کم استفاده می کنید،در جعبه ی اصلی و بدور از گرما و رطوبت(به خصوص حمام ودستشویی) نگه دارید.

اما نکته آخر در ساختار ادکلن ها میباشد و این که معمولا عطر های زنانه از غلظت بیشتری نسبت به عطر های مردانه برخوردارند و در واقع به خاطر همین موضوع هست که از قدیم در کشور ما رسم بوده که به عطر های زنانه ( عطر ) و به عطر های مردانه ( ادکلن ) میگویند.

از این رو به همه افراد توصیه میشود که با توجه به جنسیت خود اقدام به انتخاب عطر نمایند و اولین اولویتشان در انتخاب عطر همین باشد.

توجه داشته باشید همه مغازه داران و بوتیک های خرده فروش رو نمیشه به فروش محصول تقلبی متهم کرد چون گاهی اوقات خود اونها هم فریب میخورند و به عنوان عطر اصل اقدام به خرید عطر وادکلن میکنند.توجه داشته باشید همه عطر و ادکلن فروشی های سطح شهر وارد کننده نیستند و خود اونها از بازار عمده محصولاتشون رو تهیه میکنند.
البته شرایط آب و هوایی هم بر رایحه عطر ها تاثیر میزاره مخصوصا رایحه های گیاهی بیش از دیگر رایحه ها در معرض تغییر هستند .

هنگام خرید عطر وادکلن به این نکته توجه کنید که اصولا عطر هایی که perfume باشند از دوام بیشتری نسبت به دیگر عطرها برخوردارند چون از نسبت اسانس بیشتری در آن عطر استفاده شده است .


برای امتحان بوی یک عطر،هیچوقت شیشه اون رو مستقیما بو نکنید.چراکه فقط بوی الکل و پیش رایحه به مشام می رسه.همیشه عطر رو روی پوست امتحان کرده و بعد از حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه شروع به بررسی اون کنید.برای اطمینان از انتخابتون بهتره که مسافتی رو قدم بزنید تا محیط تاثیر خودش رو روی بوی عطر بزاره و بارها اون نقطه را بو کنید.

قبل از خرید عطر دلخواه،اشانتیون اون رو از فروشنده بخواهید و برای چند روز اون رو امتحان کنید.چراکه پوست هر شخص بو و ترشح شیمیایی مخصوص به خودش رو داره و بوی یک عطر روی پوست افراد مختلف، رایحه ی متفاوتی ایجاد می کند.
نحوه درست استفاده‌ كردن از عطر
خیلی‌ها فكر می‌كنند همین كه عطر را روی بدن اسپری كنند، كار تمام است! اشتباه نكنید. عطر زدن آداب مخصوص به‌خودش را دارد، البته اگر دل‌تان می‌خواهد ماندگاری عطرتان بیشتر شود و مرتبا مجبور به استفاده و خرید عطر مجدد نباشید؛ عطر را روی قسمت‌های نبض‌دار بدن اسپری كنید آن هم نه از فاصله خیلی نزدیك. عطری كه از فاصله نزدیك اسپری شود روی یك نقطه جمع می‌شود و احتمال این‌كه بوی آن به تلخی بزند زیاد می‌شود. مچ دست‌ها، گردن (در مواردی ممكن است باعث ایجاد حساسیت شود) و آرنج‌ها محل‌های اصلی اسپری شدن عطر هستند. دست‌تان را در فاصله 10 تا 15 سانتی‌متری این نقاط بگیرید و به آرامی عطر را اسپری كنید. در مورد مچ دستان یك نكته را به خاطر داشته باشید؛ بعد از استفاده از عطر، مچ‌ها را به هم نسایید؛ این كار باعث خراب شدن بوی عطرتان می‌شود.
بعضی‌ها عطر را تنها روی گردن‌شان اسپری می‌كنند اما فقط به گردن اكتفا نكنید چون بخش زیادی از بوی عطرتان رو به بالا خواهد رفت و كمرنگ می‌شود. مچ دست‌ها برای تكمیل این پروژه عالی است!



سوالی که برای دوست داران مد و زیبایی مطرح می شود این است که چرا باید با توجه به جنس خود عطر انتخاب کند.

اولین نکته ای که باید در این خصوص بررسی کرد این است که معمولا وقتی بوی یک عطر به مشام انسان میخورد تشخیص این که عطر مورد نظر زنانه است یا مردانه اصولا کار سختی نیست و با کمی دقت و تمرکز میتوان به جواب این سوال دست یافت

این موضوع نشانگر این میباشد که نقاط تمایز عطرهای زنانه و مردانه به اندازه ای است که با کمی دقت در نوع رایحه آن قابل تشخیص است

اما این تفاوت ها در چیست؟؟؟

اولین موضوع تفاوت در ساختار پوست مردان و زنان است که نشان میدهد خانم ها اصولا پوستی لطیف تر از آقایان دارند،پس باید تناسبی بین عطر و پوست وجود داشته باشد

نکته بعدی نگاه روانی جامعه به این مسئله است  که مثلا انتظار داریم یک خانم از عطری با رایحه های لطیف مانند رایحه گل استفاده کند. این در حالیست که در عطر های مردانه تقریبا به هیچ عنوان از رایحه گل استفاده نمیشود و انتظار از آقایان رایحه هایی معمولا روبه تلخ و تندی میباشد
هیچ گاه بیشتر از سه عطر رو پشت سر هم امتحان نکنید.چراکه غدد بویایی شما دچار اشتباه می شوند.

سه دشمن اصلی عطر؛نور،دمای بالا و رطوبت هستند.پس عطر خودتون رو اگر به مقدار کم استفاده می کنید،در جعبه ی اصلی و بدور از گرما و رطوبت(به خصوص حمام ودستشویی) نگه دارید.

اما نکته آخر در ساختار ادکلن ها میباشد و این که معمولا عطر های زنانه از غلظت بیشتری نسبت به عطر های مردانه برخوردارند و در واقع به خاطر همین موضوع هست که از قدیم در کشور ما رسم بوده که به عطر های زنانه ( عطر ) و به عطر های مردانه ( ادکلن ) میگویند.

از این رو به همه افراد توصیه میشود که با توجه به جنسیت خود اقدام به انتخاب عطر نمایند و اولین اولویتشان در انتخاب عطر همین باشد.

توجه داشته باشید همه مغازه داران و بوتیک های خرده فروش رو نمیشه به فروش محصول تقلبی متهم کرد چون گاهی اوقات خود اونها هم فریب میخورند و به عنوان عطر اصل اقدام به خرید عطر وادکلن میکنند.توجه داشته باشید همه عطر و ادکلن فروشی های سطح شهر وارد کننده نیستند و خود اونها از بازار عمده محصولاتشون رو تهیه میکنند.
البته شرایط آب و هوایی هم بر رایحه عطر ها تاثیر میزاره مخصوصا رایحه های گیاهی بیش از دیگر رایحه ها در معرض تغییر هستند .

هنگام خرید عطر وادکلن به این نکته توجه کنید که اصولا عطر هایی که perfume باشند از دوام بیشتری نسبت به دیگر عطرها برخوردارند چون از نسبت اسانس بیشتری در آن عطر استفاده شده است .


برای امتحان بوی یک عطر،هیچوقت شیشه اون رو مستقیما بو نکنید.چراکه فقط بوی الکل و پیش رایحه به مشام می رسه.همیشه عطر رو روی پوست امتحان کرده و بعد از حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه شروع به بررسی اون کنید.برای اطمینان از انتخابتون بهتره که مسافتی رو قدم بزنید تا محیط تاثیر خودش رو روی بوی عطر بزاره و بارها اون نقطه را بو کنید.

قبل از خرید عطر دلخواه،اشانتیون اون رو از فروشنده بخواهید و برای چند روز اون رو امتحان کنید.چراکه پوست هر شخص بو و ترشح شیمیایی مخصوص به خودش رو داره و بوی یک عطر روی پوست افراد مختلف، رایحه ی متفاوتی ایجاد می کند.


نگهداری عطر

بعد از استعمال عطر از محكم بسته شدن درش مطمئن شوید. شیشه عطرها را در جاهای گرم یا در معرض نور خورشید قرار ندهید. این كار باعث از بین رفتن بخش زیادی از بوی عطر و در عین حال تیره شدنش می‌شود. به همین خاطر است كه خیلی از تولید‌كنندگان عطرها شیشه‌های تیره یا مات را برای عطرشان انتخاب می‌كنند.
سعی كنید عطری را انتخاب كنید كه انگار برای شما ساخته شده است، عطری كه با آن احساس راحتی كنید. به این‌كه این عطر روی بدن فلان دوست یا آشنا خوش بوست اكتفا نكنید. عطرها را حتما باید روی بدن خودتان امتحان كنید. پوست هر كسی، میزان خشك یا چرب بودنش و حتی رایحه شخصی هر فردی با دیگران متفاوت است. وقتی برای خرید عطر به فروشگاهی می‌روید، آن عطر را روی بدن‌تان اسپری كنید و بگذارید 10 دقیقه بماند. معمولا بعد از 10دقیقه عطرها خودشان را نشان می‌دهند و می‌توانید تشخیص بدهید برای شما مناسب هستند یا نه اما هستند عطرهایی كه در یك ساعت اول چندان دوست داشتنی به‌نظر نمی‌رسند و تازه بعد از گذشت یك ساعت خودی نشان می‌دهند. سعی كنید برای خرید عطر اصلا و ابدا عجله نكنید. باور كنید آدم لباسی با پارچه زبر را راحت‌تر از عطر نامناسب تحمل می‌كند!

در پایان توصیه میکنیم صرفا از جاهای بسیار معتبر و ریشه دار اقدام به خرید عطر وادکلن کنید و هیچگاه در مساله خرید عطر و ادکلن قیمت بسیار زیاد یا قیمت پایین را نشانه اصل یا تقلبی بودن کالا تلقی نکنید .شما تصور کنید یک فروشگاهی را در خیابانی در فلان منطقه از تهران که اجاره ماهیانه آن بوتیک حداقل ده ملیون تومنه یعنی روزی 350 هزار تومن که سود کنه تازه اجاره مغازه در میاد.خودتون تصور کنید که چه سودی را باید برای محصولاتش در نظر بگیرد. متاسفانه هرکسی که وارد عرصه فروشگاه اینترنتی شده دست به فروش محصولات عطر و ادکلن زده و این اشخاص کوچکترین اطلاعی از اصل یا فرع بودن کالا ندارند و احتمال اینکه به خود اونها عطر تقلبی(آگاهانه یا ندانسته) داده بشه بسیار زیاده .

خرید عطر مطمئنآ یکی از کارهایی هست که حس بسیار خوبی به ما میدهد چون باعث درخشیده شدن ما در جمع میشود.همگی به ما زل زده و نگاه کرده و میپرسند عطرت چیه؟اونجاس که سر رو بالا میگیریم حس خوبی بهمون دست میده میفهمیم عطر هم نقش بسیار زیادی در درخشیدن ما دارد.

عطر و ادکلن اصل و تشخیص عطر اصل از تقلبی کاری است بشدت پیچیده که حتی در برخی مواقع از دست متخصصان ان نیز کاری بر نمیاید و از متوجه شدن ان عاجزند.

بهترین روش خرید عطر برای این مهم خرید عطر از جای مطمئن است.

نگهداری عطر
بعد از استعمال عطر از محكم بسته شدن درش مطمئن شوید. شیشه عطرها را در جاهای گرم یا در معرض نور خورشید قرار ندهید. این كار باعث از بین رفتن بخش زیادی از بوی عطر و در عین حال تیره شدنش می‌شود. به همین خاطر است كه خیلی از تولید‌كنندگان عطرها شیشه‌های تیره یا مات را برای عطرشان انتخاب می‌كنند.
سعی كنید عطری را انتخاب كنید كه انگار برای شما ساخته شده است، عطری كه با آن احساس راحتی كنید. به این‌كه این عطر روی بدن فلان دوست یا آشنا خوش بوست اكتفا نكنید. عطرها را حتما باید روی بدن خودتان امتحان كنید. پوست هر كسی، میزان خشك یا چرب بودنش و حتی رایحه شخصی هر فردی با دیگران متفاوت است. وقتی برای خرید عطر به فروشگاهی می‌روید، آن عطر را روی بدن‌تان اسپری كنید و بگذارید 10 دقیقه بماند. معمولا بعد از 10دقیقه عطرها خودشان را نشان می‌دهند و می‌توانید تشخیص بدهید برای شما مناسب هستند یا نه اما هستند عطرهایی كه در یك ساعت اول چندان دوست داشتنی به‌نظر نمی‌رسند و تازه بعد از گذشت یك ساعت خودی نشان می‌دهند. سعی كنید برای خرید عطر اصلا و ابدا عجله نكنید. باور كنید آدم لباسی با پارچه زبر را راحت‌تر از عطر نامناسب تحمل می‌كند!

 در این جا برای‌تان نكات جالبی از دنیای خوش بوی عطرها آورده‌ایم. امیدواریم بهترین انتخاب را داشته باشید.
عطر چیست؟
عطرها از 78 الی 95 درصد الكل طبیعی به علاوه اسانس‌های روغنی ساخته می‌شوند. این‌كه در هر عطری میزان اسانس روغنی به‌كار رفته چقدر باشد، اسامی مختلفی به عطرها می‌دهد كه خوب است شما هم با آن‌ها آشنا شوید تا موقع خرید انتخاب دقیق‌تری داشته باشید.

پرفیوم‌ها: پرفیوم‌ها بهترین و بادوام‌ترین نوع رایحه‌ها با 22درصد اسانس روغنی هستند.

ادو پرفیوم‌ها: بعد از پرفیوم‌ها، ادوپرفیوم‌ها قرار می‌گیرند. این گروه با داشتن 15 الی 22درصد روغن‌های معطر رتبه دوم را به‌دست می‌آورند.

ادوتویلت‌ها: این دسته8 تا 15درصد اسانس روغنی دارند.

ادكلن‌ها: كه برای مردان استفاده می‌شود تنها حدود 4درصد روغن دارند.

ادوفرش‌ها: اما رقیق‌ترین عطرها اصطلاحا ادوفرش نامیده می‌شوند كه 3درصد اسانس روغنی دارند و به كار آن‌هایی می‌آیند كه دل‌شان می‌خواهد عطرشان بسیار ضعیف و ملایم باشد. هرچقدر میزان اسانس روغنی یك عطر بیشتر باشد قیمتش هم بیشتر و ماندگاری‌اش زیادتر خواهد بود.برای همین با توجه به استفاده‌ای كه از عطرتان می‌كنید یكی از دسته‌های بالا را انتخاب كنید. معمولا برای مهمانی‌ها دسته اول و دوم گزینه‌های بسیار مناسبی هستند، به‌خصوص آن‌هایی كه دوست ندارند عطرشان را به همراه‌شان ببرند و مجددا تجدیدش كنند. برای استفاده‌های روزمره و محیط‌های كاری، از ادوتویلت‌ها و ادوفرش‌ها استفاده كنید كه رایحه‌های رقیق و ملایمی دارند. امروزه ادوپرفیوم‌ها و ادوتویلت‌ها، بیشترین تولید خودشان را دارند. چون آدم‌های امروزی بیشتر از هر چیزی خواستار ماندگاری هستند و هردو این موارد اندگاری نسبتا بالایی دارند.

 

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRZ2YvHfsRwMRUNJvXYM_2-Fx4goROXZC6mT7KGMYdQvw2A8bnp-w

عطر ارزان قیمت هرگز!
دقت داشته باشید كه هیچ گرانی بی‌حكمت نیست! مسلما یك عطر ارزان قیمت نه چندان معروف نمی‌تواند جای برند‌های معتبر سازنده عطر را بگیرد. در مورد عطرهای نامرغوب باید بدانید كه ممكن است كمی پس از استفاده بدبو شوند. برای همین اگر از این نوع عطرها دارید آن‌ها را به هیچ‌وجه روی لباس‌تان اسپری نكنید. این كار باعث می‌شود بوی بد به خورد لباس برود و به سختی بتوانید از دستش خلاص شوید اما اگر روی مچ دست‌های‌تان اسپری شده باشد با شست‌وشو به راحتی از بین خواهد رفت.
عطر را معمولا روی لباس اسپری نمی‌كنند، به‌خصوص پرفیوم‌ها و ادوپرفیوم‌ها، چون میزان روغن آن‌ها بالاست و روی لباس لكه می‌اندازد، ولی اگر خیلی دوست دارید لباس‌تان هم بوی عطر بدهد، می‌توانید عطر را روی لباس‌های تیره و با فاصله اسپری كنید، آن هم در محل‌هایی كه به چشم نمی‌آیند، مثل زیر تای یقه لباس.

رایحه‌های اصلی
عطرها با این‌كه خیلی متفاوت هستند اما در ساخت‌شان معمولا از یكسری رایحه‌های اصلی استفاده می‌شود، رایحه‌هایی مثل، عطر گل‌ها، رایحه‌های شرقی، تركیب گل و رایحه‌های شرقی، چوب صندل و میوه‌ها جزو اصلی‌ترین‌ها هستند. همچنین گیاهانی مثل بادیان رومی، گل سرخ، ترنج، هل، چوب سدار، اكالیپتوس، كندر، یاسمن، شمعدانی، زنبق، اسطوخودوس، لیمو، یاس بنفش، لی لی، ماگنولیا، خزه، بهار نارنج، پرتقال، زنبق زرد، نعنا، كاج، تمشك، رز، گل مریم و وانیل جزو موارد بسیار محبوب و پرطرفدار به حساب می‌آیند. نوع عطر این گیاهان و میوه هاست كه تعیین می كند عطر شما سرد است یا گرم.
شاید از خودتان بپرسید؛ چطور می‌شود عطری كه تركیبی از روغن‌های معطر و الكل است ماندگار شود؟ در حالی كه الكل می پرد و روغن‌های معطر هم ممكن است زیاد با دوام نباشند.

راز ماندگاری عطر با بخش دیگری از طبیعت تكمیل می‌شود: حیوانات! جالب است بدانید عطر را با كمك گرفتن از بعضی از حیوانات ماندگار می‌كنند. حیواناتی مثل آهو، با ایجاد مشك به دوام عطرها كمك می‌كنند. یعنی معمولا سازندگان عطرهای خوشبو مقداری مشك و عنبر هم به عطرشان اضافه می‌كنند تا این عطرها مدت زمان بیشتری رایحه‌شان را حفظ كنند و روی بدن بمانند.
 معمولا میزان ماندگاری پرفیوم ها و ادوپرفیوم ها به همین خاطر بیشتر از سایز عطرهاست. بنابراین اگر میزان ماندگاری عطر برای تان مهم است به سراغ این دو دسته بروید.

نحوه درست استفاده‌ كردن از عطر
خیلی‌ها فكر می‌كنند همین كه عطر را روی بدن اسپری كنند، كار تمام است! اشتباه نكنید. عطر زدن آداب مخصوص به‌خودش را دارد، البته اگر دل‌تان می‌خواهد ماندگاری عطرتان بیشتر شود و مرتبا مجبور به استفاده و خرید عطر مجدد نباشید؛ عطر را روی قسمت‌های نبض‌دار بدن اسپری كنید آن هم نه از فاصله خیلی نزدیك. عطری كه از فاصله نزدیك اسپری شود روی یك نقطه جمع می‌شود و احتمال این‌كه بوی آن به تلخی بزند زیاد می‌شود. مچ دست‌ها، گردن (در مواردی ممكن است باعث ایجاد حساسیت شود) و آرنج‌ها محل‌های اصلی اسپری شدن عطر هستند. دست‌تان را در فاصله 10 تا 15 سانتی‌متری این نقاط بگیرید و به آرامی عطر را اسپری كنید. در مورد مچ دستان یك نكته را به خاطر داشته باشید؛ بعد از استفاده از عطر، مچ‌ها را به هم نسایید؛ این كار باعث خراب شدن بوی عطرتان می‌شود.
بعضی‌ها عطر را تنها روی گردن‌شان اسپری می‌كنند اما فقط به گردن اكتفا نكنید چون بخش زیادی از بوی عطرتان رو به بالا خواهد رفت و كمرنگ می‌شود. مچ دست‌ها برای تكمیل این پروژه عالی است!

یك راه جالب دیگر هم برای این‌كه بوی خوش‌تان بیشتر شود وجود دارد، مقداری كمی از عطرتان را در هوا اسپری كنید و به سمتش بروید، این طوری عطر روی تمام بدن‌تان خواهد نشست. اگر عطرتان ماندگاری كمی دارد و برای مثال تا از خانه به مهمانی برسید پریده است یا كمرنگ شده، خوب است شیشه را به همراه‌تان داشته باشید و وقتی نزدیك مقصد مورد نظرتان شدید از عطرتان مجددا استفاده كنید. این كار عطر را تازه‌تر نگه می‌دارد.


تمام محصولات عطری
از تمام محصولات وابسته به عطرتان استفاده كنید.
اگر دقت كرده باشید به‌خصوص عطرهایی كه توسط كمپانی‌های معروف تولید می‌شوند معمولا داخل جعبه‌هایی هستند كه سایر محصولات مثل لوسیون و ژل حمام یا  دوش هم درون شان قرار گرفته است. برای این‌كه همیشه بوی خوب‌تان به قوت نخستین لحظات استفاده از عطر باقی بماند می‌توانید موقع استحمام از ژل دوش یا حمام این محصولات استفاده كنید. بعد از استحمام، لوسیون همان محصول یا اسپری را مورد استفاده قرار دهید. در نهایت هم ادوپرفیوم‌تان را روی بدن اسپری كنید و مطمئن باشید كه این رایحه تا استحمام بعدی به‌خوبی روی بدن‌تان باقی خواهد ماند. به خاطر داشته باشید برای استفاده از لوسیون خوب است كه از پاها شروع كنید. این طوری عطر لوسیون رو به بالا می‌رود و خیلی خوب روی بدن می‌نشیند.

عطر گرم،  عطر سرد
معمولا بیشتر افراد تعریف ساده عطر گرم و سرد را می‌شناسند؛ می‌دانند عطرهایی كه در آن‌ها رایحه شكلات یا چوب صندل یا ادویه‌های شرقی به كار رفته باشد عطرهای گرم به حساب می‌آیند و عطرهایی كه در آن‌ها رایحه لیمو و نارنج یا هندوانه به كار رفته باشد عطرهای خنك هستند. برای خرید عطر در فصل‌های سرد باید از رایحه‌های گرم استفاده كرد و برای فصل‌های گرم از رایحه‌های سرد.
حالا كه كم‌كم به بهار نزدیك می‌شویم، بد نیست به فكر عوض كردن عطرتان بیفتید. برای این فصل از رایحه‌های خنك استفاده كنید. بهتر است برای این فصل 2 عطر تهیه كنید؛ یكی برای استفاده روزمره و دیگری برای مهمانی‌ها. عطرهای سنگین، مثل تولیدات برند دیور یا ورساچه را در مهمانی‌ها استفاده كنید؛ این عطرها معمولا به تلخی یا شیرینی می‌زنند.
از آن‌جایی كه با ورود به فصل بهار روزهای گرم هم كم‌كم خودی نشان می‌دهند برتی خرید عطر و ادکلن به سراغ عطرهایی با ماندگاری بالا بروید. بدن در فصول گرم سال، بیشتر عرق می‌كند و همین مسئله باعث از بین رفتن زود به زود بوی عطر می‌شود برخلاف زمستان كه عطرها برای خودشان حالا حالاها می‌مانند و جایی نمی‌روند!

عطر اصل
نسبت به خرید عطر اصل، حساس باشید. عطرها مستقیما با سیستم تنفسی شما سروكار دارند. اگر عطر شما نامرغوب باشد احتمال این‌كه به بدن‌تان و حتی به محیط‌زیست صدمه بزند زیاد است. این روزها زیاد دیده می‌شود كه دستفروش‌ها عطرهایی را با شكلی شبیه عطرهای اصل می‌فروشند و متاسفانه عده‌ای هم این عطرها را می‌خرند. سری به سایت‌های فروش عطر مورد نظرتان بزنید. با یك جست‌وجوی ساده متوجه خواهید شد كه قیمت آن عطر حدود چقدر است. چطور ممكن است همان عطر را با یك دهم قیمت بفروشند و بگویند اصل هم هست؟ حتی اگر گفتند به خاطر نداشتن جعبه به قیمت پایین فروخته می‌شوند باور نكنید؛ این عطرها تقلبی هستند.

چگونه هنگام خرید عطر و ادکلن عطرتقلبی را تشخیص دهید؟
عطرهای تقلبی معمولا شیشه‌های نامرغوب و كدری دارند. چاپ روی شیشه و جعبه معمولا كمرنگ و با نمونه اصل آن متفاوت است و محتویات شیشه به طرز عجیبی غیرعادی به‌نظر می‌آید(مثلا خیلی پر رنگ هستند).
اگر در اینترنت عكس نمونه‌های اصل را ببینید به راحتی می‌توانید با نمونه‌هایی كه فروشنده‌ها به شما نشان می‌دهند مقایسه كنید و انتخاب درستی داشته باشید. اگر عطر شما تقلبی باشد می‌تواند علاوه بر پوست به ریه‌ها نیز آسیب بزند. علائمی مثل خارش گلو و بینی، عطسه، آبریزش بینی و سرفه می‌تواند نشان‌دهنده مشكل‌دار بودن عطرتان باشد. از طرف دیگر افرادی كه آلرژی دارند یا به بیماری‌ها و مشكلات تنفسی مثل آسم دچار هستند باید بسیار مراقب خودشان باشند.



سالها قبل وقتی وارد حرفه عطر و ادکلن شدم فکر نمیکردم که روزی فرا برسد که یکی از مهمترین و پرچالش ترین مسائل مردم در این حوزه خرید عطر و ادکلن اصل و اورجینال باشد.

در سالهای نه چندان دور ( کمتر از 20 سال پیش) عطر و ادکلن ها تقریبا نمونه تقلبی نداشت و هنگام خرید عطر نیازی به دقت فراوان در این حوزه نبود. ولی امروزه و با گذشت سالها از آن زمان خرید عطر و ادکلن اصل به یک معضل و چالش تبدیل شده و برای پیروز شدن در این چالش باید دقت فراوانی به خرج داد

همیشه برای خرید عطر و ادکلن اصل باید یک سری اصول اولیه را رعایت کنیم. این اصول به چند بخش تقسیم میشود:

باید قبل از خرید عطر و ادکلن اصل توجه داشته باشیم که آیا قبلا از آن ادکلن خاص استفاده کرده ایم یا خیر

یا این که توقع ما از آن عطر و ادکلن خاص چیست؟ و مطمئن شویم که به اندازه منطقی و صحیح از آن عطر انتظار داریم

همیشه خرید عطر و ادکلن اصل را از مراکز مطمئن و معتبر انجام دهیم

به هنگام خرید عطر و ادکلن اصل و ارجینال توجه داشته باشیم که قیمت ارائه شده خیلی پایین تر از قیمت واقعی آن عطر و ادکلن نباشد

یک توصیه دیگر هنگام خرید عطر و ادکلن اصل و اورجینال این است که اگر قبل از آن ادکلن استفاده کرده ایم شیشه و جعبه آن را با خود بیاوریم تا حداقل یک مقایسه ظاهری با ادکلنی که قصد خریدش را داریم انجام داده باشیم

فراموش نکنیم که موقع خرید عطر و ادکلن اصل بهترین روش تشخیص صحیح بو و رایحه ادکلن مورد نظر می باشد . چرا که معمولا اگر عطر و ادکلن اصل و اورجینال نباشد رایحه آن حس تازگی و طراوت یک ادکلن اورجینال را منتقل نمیکند پس داشتن مشام قوی در این موضوع نقش تعیین کننده ای خواهد داشت.

 این روز ها با گسترده شدن روز افزون استفاده از اینترنت و البته خرید های آنلاین به وسیله سایتهایی تحت عنوان فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن و... سوالات در رابطه با این نوع فروشگاهها و فرآیند فعالینشان بیشتر شده است

واین که مثلا یک فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن چگونه کار میکند و یا این که این نوع فروشگاه ها قابل اطمینان هستند یا نه؟

اصولا خرید و فروش هر کالایی در فضای مجازی اینترنت قوانین و مقررات خاص خود را دارد که بعضی از این قوانین جهانی و بعضی از آنها کشوری و محلی میباشند

به فرض در مورد یک فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن میتوان گفت که این فروشگاه باید تحت چه ارگان و یا نهاد دولتی فعالیت کند و فعالیت این قبیل فروشگاهها چگونه نظارت و رسد میشوند و در اصل با نظارت صحیح و مداوم بر این فروشگاهها از جمله فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن، آیا کیفیت ارائه خدمات آنها افزایش پیدا میکند یا خیر

اما یک فروشگاه اینترنی عطر و ادکلن معتبر باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

اولین و بارزترین خصوصیت مثبت یک فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن ، مجوز دار بودن آن میباشد هرگاه وارد یک فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن میشوید به علایم و مجوز های لازمی که آن فروشگاه برای فعالیت خود دارد توجه ویژه و خاصی نمایید تا از معتبر بودن آن فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن اطمینان حاصل کنید و با خیالی آسوده خرید خود را انجام دهید.

دیگر خصوصیت برجسته ای که باید فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن دارای آن باشد قیمتهای مناسب به همراه درج اطلاعات کامل در محصولات مختلف آن فروشگاه میباشد که همیشه از نظر یک کاربر مسئله ای تاثیر گذار در انتخاب محصولات مختلف میباشد

 یک شاخصه مهم دیگر ارتباط صحیح و متقابل با کاربران و البته مشتریان خود میباشد. چرا که اطلاع از اخبار و مطالب روز این سایتها و همچنین امکان تبادل نظر بین افراد در یک فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن یک امتیاز و مشخصه مثبت قلمداد میشود

ارسال به موقع و رایگان محصولات و کیفیت و اورجینال بودن آن محصولات دیگر مشخصه های یک فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن معتبر میباشد.

 

http://thumbs3.ebaystatic.com/d/l225/m/mJ5Dur37PVSHBSA5Q642zQg.jpg



همانطور که می دانید انتخاب عطر اصل و مناسب یکی از مهمترین موارد در خرید عطر وادکلن است، انتخاب عطر یکی از شخصی ترین و سلیقه ای ترین انتخاب هاست.توصیه من به شما اینه که فقط به احساس و ذائقه خود توجه نشون بدید،چراکه عطر شما نشون دهنده ی استیل و سلیقه ی شماست.اغلب عطر شما در برگیرنده ی زوایای مخفی و پیچیده ی روح، شخصیت و خواسته های شماست،پس توی انتخاب اون دقت زیادی صرف کنید تا دچار تناقض نشید.
اگر شما از قبیل افرادی هستید که علاقمند به جمع آوری و خرید عطر و ادکلن هستند؛ حتمأ عطرهای خود را از بین انواع مختلف انتخاب کنید.به عنوان مثال:عطرهای خنک،گرم،مناسب روز و مناسب شب.چراکه ذائقه ی شما بنا بر فصل،موقعیت،آب و هوا و....تغییر می کند.

بهتره پیش از خرید عطر مدل عطر وادکلن رو تو اینترنت سرچ کنید و دقیق ظاهر اون رو ببینید .
کوچکترین تفاوت ها گاهی نشون دهنده تقلبی بودنه! البته گاهی و نه همیشه . چون بعضی مواقع کمپانی ها در دوره های زمانی مختلف پکیج عطرهاشون رو تغییر میدن که باید همیشه در جریان این تغییرات باشید . تا در زمان خرید عطر به مشکل برنخورید.

خیلی وقتا شده شما یک عطری رو جایی از طرف کسی که زده بو میکنید و از پخش بو و تمجید دیگران از اون رایحه لذت میبرید و ترجیح میدید که اگه قرار به خرید عطر باشه برید اون عطر رو خریداری کنید .. وقتی که خرید عطر رو انجام دادید و استفاده کردید میینید هیچکی به شما نمیگه ادکلن زدی .نزدی! اگر با ادکلن دوش هم گرفته باشید نهایتا ی ربع اول بوشو حس میکنید اونم با طعم الکل و دیگه تموم .

خیلی آدم بیخیالی باشید اون ادکلن رو میزارید کنار یا هدیه میدید به کسی،  و دیگه هم سمت اون فروشنده‌ای که پیش اون خرید عطر رو انجام دادید، نمیرید .حقیقت اینه که عطر و ادکلن های تقلبی به وفور در سطح شهر توسط هر دست فروش و خرده فروش داره فروخته میشه و حتی پشت ویترین خیلی از بوتیک ها و حتی جاهایی که شما اصلا خیال نمیکیند این عطر تقلبی باشه رسوخ کرده و اعتماد اجتماعی مردم را نسبت به عطر و ادکلن خدشه دار کرده است و جدا از این مساله عطر و ادکلن های تقلبی نیز آثار بسیار زیان باری به پوست و ریه شما به جا میزاره.

 

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRRJ5gHTOmNjx5gxYA3CGW8JQbkNs-stGrPpAX2eADfIbcGU79c

هنگام خرید عطر وادکلن به این نکته توجه کنید که اصولا عطر هایی که perfume باشند از دوام بیشتری نسبت به دیگر عطرها برخوردارند چون از نسبت اسانس بیشتری در آن عطر استفاده شده است .

توجه داشته باشید همه مغازه داران و بوتیک های خرده فروش رو نمیشه به فروش محصول تقلبی متهم کرد چون گاهی اوقات خود اونها هم فریب میخورند و به عنوان عطر اصل اقدام به خرید عطر وادکلن میکنند.توجه داشته باشید همه عطر و ادکلن فروشی های سطح شهر وارد کننده نیستند و خود اونها از بازار عمده محصولاتشون رو تهیه میکنند.
البته شرایط آب و هوایی هم بر رایحه عطر ها تاثیر میزاره مخصوصا رایحه های گیاهی بیش از دیگر رایحه ها در معرض تغییر هستند .

برای امتحان بوی یک عطر،هیچوقت شیشه اون رو مستقیما بو نکنید.چراکه فقط بوی الکل و پیش رایحه به مشام می رسه.همیشه عطر رو روی پوست امتحان کرده و بعد از حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه شروع به بررسی اون کنید.برای اطمینان از انتخابتون بهتره که مسافتی رو قدم بزنید تا محیط تاثیر خودش رو روی بوی عطر بزاره و بارها اون نقطه را بو کنید.

قبل از خرید عطر دلخواه،اشانتیون اون رو از فروشنده بخواهید و برای چند روز اون رو امتحان کنید.چراکه پوست هر شخص بو و ترشح شیمیایی مخصوص به خودش رو داره و بوی یک عطر روی پوست افراد مختلف، رایحه ی متفاوتی ایجاد می کند.

هیچ گاه بیشتر از سه عطر رو پشت سر هم امتحان نکنید.چراکه غدد بویایی شما دچار اشتباه می شوند.

سه دشمن اصلی عطر؛نور،دمای بالا و رطوبت هستند.پس عطر خودتون رو اگر به مقدار کم استفاده می کنید،در جعبه ی اصلی و بدور از گرما و رطوبت(به خصوص حمام ودستشویی) نگه دارید.
در پایان توصیه میکنیم صرفا از جاهای بسیار معتبر و ریشه دار اقدام به خرید عطر وادکلن کنید و هیچگاه در مساله خرید عطر و ادکلن قیمت بسیار زیاد یا قیمت پایین را نشانه اصل یا تقلبی بودن کالا تلقی نکنید .شما تصور کنید یک فروشگاهی را در خیابانی در فلان منطقه از تهران که اجاره ماهیانه آن بوتیک حداقل ده ملیون تومنه یعنی روزی 350 هزار تومن که سود کنه تازه اجاره مغازه در میاد.خودتون تصور کنید که چه سودی را باید برای محصولاتش در نظر بگیرد. متاسفانه هرکسی که وارد عرصه فروشگاه اینترنتی شده دست به فروش محصولات عطر و ادکلن زده و این اشخاص کوچکترین اطلاعی از اصل یا فرع بودن کالا ندارند و احتمال اینکه به خود اونها عطر تقلبی(آگاهانه یا ندانسته) داده بشه بسیار زیاده .

پيوندها
  • اسپرت اریو
  • اپشن اریو z300
  • کادو تولد

  • تبادل لینک هوشمند

    برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان رنگین کمان عطرها و آدرس looxperfume.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: